گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)؛

موحدی: سعی کرده ایم همه ادیان الهی در بزرگداشت امام خمینی(س) مشارکت داشته باشند

مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) جزئیات برنامه های اقلیت های دینی در ایام بزرگداشت حضرت امام را تشریح کرد.

مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به برنامه های اقلیت های دینی در بزرگداشت امام خمینی(س) گفت: ما سعی کرده ایم این توفیق را داشته باشیم که همه ادیان الهی چهارگانه ای که در ایران هستند، و یا به عبارتی اصل سه گانه مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در این قضیه، ولو با حداقل کار در فضای مجازی مشارکت داشته باشند.

محمدرضا موحدی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، در خصوص برنامه های کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام، گفت: با توجه به اینکه امسال شرایط کرونایی بر جهان و کشور ما حاکم هست، قرار شد که سی و یکمین بزرگداشت امام خمینی(س) همانند سال های گذشته به صورت متمرکز در حرم امام برگزار نشود. لیکن اقدامات دیگری که مقدور هست، انجام شود.

مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) افزود: کمیته ادیان الهی ستاد بزرگداشت امام هم که متشکل از چهار اقلیت زرتشتیان، آشوریان، ارامنه و کلیمیان ایران است، به این نتیجه رسید که در این زمینه می شود اقداماتی را انجام داد. در تماس هایی که با مسئولین مربوط صورت گرفت، برای انجام یک سری اقدامات برنامه ریزی شد.

وی تصریح کرد: خاخام حمامی، رهبر کلیمیان ایران و همین طور دکتر همایون سامیه یح نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی و رئیس انجمن کلیمیان، پیام های جداگانه ای را به مناسبت سی و یکمین سال ارتحال امام خمینی(س) تهیه می کنند تا در این ایام برای مردم منتشر شود.

موحدی افزود: در ارتباط با ارامنه هم هماهنگی هایی را انجام داده ایم. اسقف اعظم ارامنه جناب آقای سیبوه سرکیسیان و همین طور آقای دکتر آرن شاهوردیان نماینده جدید ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی هم پیام و یا بیانیه هایی را در این زمینه صادر خواهند کرد. ان شاء الله اگر این پیام ها هم آماده شود در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در همین ارتباط، خانم یوکاوت گیدائیان که یک دختر نوجوان کلیمی است هم به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی و وحدت ادیان الهی دارد دکلمه ای را تهیه می کند که این دکلمه هم در یکی دو روز آینده آماده می شود و برای انتشار به رسانه ها می دهیم.

مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) اظهار داشت: با جامعه زرتشتیان آخرین گروه هدف ما در این مسأله بوده اند هم تماس هایی داشته ایم. نماینده زرتشتیان در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی هم مادر شهید است. با واسطه ایشان و دوستان دیگر تماس هایی گرفته ایم. دکتر خورشیدیان موبد موبدان زرتشتی هم ان شاء الله به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) پیام صوتی و یا تصویری ارسال خواهد کرد.

وی ادامه داد: اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی هم قرار است در همین ارتباط پیام و یا ویدئویی را تهیه و ارسال کند. همچنین افشین نمیریان رئیس انجمن زرتشتیان تهران مشابه همین اقدام را انجام خواهد داد و در راستای بزرگداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام پیامی را ارسال می کند.

موحدی با اشاره به احتمال اینکه پنج نماینده اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی یک بیانیه سیاسی مشترک به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام بدهند، تأکید کرد: در هر صورت، ما سعی کرده ایم این توفیق را داشته باشیم که همه ادیان الهی چهارگانه ای که در ایران هستند، و یا به عبارتی اصل سه گانه مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در این قضیه، ولو با حداقل کار در فضای مجازی مشارکت داشته باشند.

وی در پایان گفت: امیدواریم خداوند بلای کرونا را از همه جهان و مملکت ما دور کند تا توفیق پیدا کنیم مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) را در سال های بعد و یا مناسبت های بعد به نحو مطلوب و شایسته انجام دهیم.

 

* مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)؛ اصغریان: رویکرد عمده فعالیت های فرهنگی، هنری و تبلیغی ویژه سی و یکمین سالگرد ارتحال امام متوجه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است

* در نشست خبری ویژه سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام(س)؛ محمدعلی انصاری: مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد به صورت زنده از طریق صدا و سیما با مردم ایران صحبت می کنند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.