گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد؛

لطفی: عزت و شرف ما مدیون نهضت امام است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: یکی از ابزارهای کار فرهنگی امروز ما فضای مجازی است. به عنوان مثال، روز قدس امسال حداکثر استفاده را از ظرفیت فضای مجازی داشتیم.
نصرت الله لطفی قائم مقام شورای تبلیعات اسلامی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه عزت و شرف ما مدیون نهضت امام است؛ گفت: ولو اینکه شرایط کرونایی باشد، نباید از یاد امام غافل شویم.

نصرت الله لطفی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه بعضی از مراسم ها تعطیل پذیر نیست، اظهار داشت: ویروس کرونا ما و خیلی از کشورهای دیگر جهان را درگیر خودش کرده و متولیان بهداشت پیش بینی ادامه این وضعیت را دارند. ان شاء الله این پیش بینی محقق نخواهد شد. ولی یک واقعیت است و الآن دچار آن هستیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: ما در کارهای مبنایی نباید دست روی دست بگذاریم و بگوییم کارها تعطیل است. در چند روز گذشته بحث روز قدس را داشتیم. از اول اعتقاد من این بود که روز قدس تعطیل پذیر نیست. پس همه باید مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و اصول بهداشتی را رعایت کنیم و از سلامتی مردم به عنوان یک اصل مهم غافل نشویم، در عین حال به وظیفه دینی و انقلابی خودمان هم عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی بحث مدیریت اقتضائی پیش می آید، گفت: ما در مبانی اعتقادی داریم که در غم و اندوه ائمه(ع) غمگین و در فرح آنها شاد باشیم. همیشه ملت متدیّن و علوی ما در وفات ائمه سوگواری و در ولادت های آنها جشن و سرور دارند. ما در ایام کرونا شهادت امام موسی کاظم(ع) را داشتیم. با هماهنگی مجموعه نهادها و آستان قدس رضوی ایده جدیدی را مطرح و اعلام کردیم شب شهادت امام موسی بن جعفر(ع) همه با هم همزمان به یاد امام در سراسر کشور دعای توسل قرائت کنیم؛ خیلی خوب جواب داد. یعنی مساجد بسته بود ولی ما از شب شهادت امام هفتم غافل نشدیم.

لطفی یادآور شد: مردم ما با همه وجود عاشق جشن نیمه شعبان هستند و این جشن از هفته ها قبل از نیمه شعبان شروع می شود. امسال امکان برگزاری این جشن نبود؛ به همین دلیل برنامه ریزی کردیم و گفتیم برای اینکه آن جشن و سرور را داشته باشیم، شب نیمه شعبان در کل کشور بر فراز بام ها بانگ «یا مهدی(عج) ادرکنی» طنین انداز و همه شهرها نورافشانی شود. این کار سابقه نداشت و اولین بار بود. یعنی هم جشن نیمه شعبان را داشتیم و هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کردیم.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(س) بر گردن ما و همه امت اسلام و آزادی خواهان جهان حق دارند، افزود: عزت و شرف ما مدیون نهضت امام است. ولو اینکه شرایط کرونایی باشد، نباید از یاد امام غافل شویم. پس باید با مدیریت ها و تصمیمات اقتضائی کارها را انجام دهیم. به همین دلیل ما از فروردین ماه ستادهای بزرگداشت حضرت امام را با حضور نهادها و ارگان های عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل داده ایم. تمرکز ما در این موضوع بر فعالیت های فرهنگی، تبیین و معرفی و اشاعه سیره اخلاقی و مکتب سیاسی حضرت امام است و در ابعاد گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سیره امام مسابقات فرهنگی برنامه ریزی شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در نقاط سفید می توانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم بزرگداشت امام را برگزار کنیم، گفت: وقتی می گوییم مراسم، ولو اینکه با تعداد نفرات کم این مراسم برگزار شود، تبلیغات قبل و انعکاس و بازتاب بعد از آن به معنای زنده بودن و زنده نگه داشتن یاد امام عزیز ما است. بنابر این ستادهای ما در کل کشور دایر است و بر اساس برنامه ریزی هایی که داشته ایم برنامه های گسترده ای خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای زنده نگه داشتن یاد و نام امام خمینی(س) گفت: یکی از ابزارهای کار فرهنگی امروز ما فضای مجازی است. به عنوان مثال، روز قدس امسال حداکثر استفاده را از ظرفیت فضای مجازی داشتیم. حتی ما آمادگی خودمان را اعلام کرده ایم که همایش های بین المللی در بستر فضای مجازی برگزار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.