گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)؛

حسینی: استراتژی ما استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ها و شبکه های مجازی در ایام سالگرد امام(س) است

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) جزئیات برنامه های این کمیته برای سی و یکمین سالگرد ارتحال امام عظیم الشان را تشریح کرد.
دکتر سید احمد حسینی، مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) گفت: استراتژی ما برای بزرگداشت حضرت امام و تبیین اندیشه های ایشان بر استفاده حداکثری از امکانات رسانه ها و شبکه های مجازی در ایام سالگرد است و تا رفع و ریشه کنی  ویروس کرونا در سایر مقاطع سال هم استمرار دارد.

سید احمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در خصوص برنامه های کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) گفت: بی شک یاد و نام امام عظیم الشأن راحل و افکار و اندیشه های آن عزیز به عنوان چراغ راهنما و پرچم و معیار راستینی برای حرکت در مسیر عزت و سربلندی، نه تنها برای ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی بلکه برای جهانیان است؛ به خصوص آنانی که تشنه انسانیت هستند و می خواهند خود را از سلطه استکبار و سلطه گران شرق و غرب رهایی بخشند.

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) اظهار داشت: گرچه همه آحاد جامعه از این سرچشمه زلال معرفت و انسان سازی می توانند استفاده کنند، اما قشر نوجوان، جوان، دانشجو و دانشگاهی و معلم و فرهنگی ما که دوران حساس زندگی خود را می گذرانند هم به عنوان معلم و هم به عنوان متعلّم بیش از همه از این منبع غنی انسان ساز می توانند بهره بگیرند. بر این اساس رسالت دانشگاهیان، آموزش و پرورش و فرهنگیان و همه نهادها و سازمان های مسئول در امور جوانان در تبیین و ترویج افکار امام بیش از سایر ارکان نظام است.

وی ادامه داد: ما با چنین باوری، وظیفه این وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادها در تبیین و تروج اندیشه های امام یک وظیفه دائمی و مستمر در طول سال و برای همه ایام دانسته و انجام این مأموریت را صرفا برای ایام سالگرد ارتحال امام نمی دانیم بلکه ایام سالگرد مقطعی است که اوج این فعالیت ها متجلی می گردد.

حسینی یادآور شد: امسال که کشور ما و جهان با ویروس کرونا مواجه است، ضمن تشکر از همه مسئولان، کادر درمانی فداکار و ایثارگر، مسئولان وزارت بهداشت، همه نهادها و سازمان ها و تشکل های مردمی و خیریه ای و فعالان عرصه تولید لوازم بهداشتی، و تجلیل از شهیدان گرانقدر این جهاد بزرگ، به منظور حفظ سلامت مردم عزیز که نور چشم امام بزرگوار بودند، برگزاری مراسم بزرگداشت روز 14 خرداد در حرم مطهر امام میسر نیست و فقط در شهرهایی که امکان حضور مردم در مساجد و حسینیه ها با رعایت کامل اصول بهداشتی باشد مراسم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در اکثر شهرهای کشور امکان برگزاری مراسم حضوری وجود ندارد، ادامه داد: ضمن آنکه اذعان داریم حضرت امام در قلوب و دل های مردم شریف ایران و خیلی از مردم جهان جای دارد و برای همیشه قدردان این حکیم فرزانه و رهبر الهی خواهند بود، اما علی رغم این باور، استراتژی ما در ایام سالگرد ارتحال امام و ترویج افکار آن عزیز استفاده مفید و مؤثر از رسانه ها و امکانات فضای مجازی است. لذا با چنین استراتژی ای همه دستگاه ها، وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها و دانشگاه های سراسری کشور بر آن شدند تا از امکانات فضای مجازی برای این منظور استفاده کنند.

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)  تصریح کرد: در آموزش و پرورش علاوه بر استفاده بهینه از رسانه ها و امکانات فضای مجازی در اختیار، از شبکه آموزشی دانش آموزان که «شاد» نام گرفته است، برای تبیین افکار امام و بزرگداشت یاد امام در بین معلمین و کل دانش آموزان در سراسر کشور استفاده خواهد شد و دستورالعملی هم در این زمینه از سوی ستاد مرکزی آموزش و پرورش به کل کشور صادر شده است.

وی افزود: در جهاد دانشگاهی مرکز، نشست تخصصی آنلاین با موضوع «جامعه، مردم و آسیب های اجتماعی از منظر امام خمینی» به بررسی دیدگاه امام در مورد طبقه مستضعفین، بررسی و تبیین الگوی مدیریت بحران از دیدگاه امام و بررسی لزوم ارتقاء سطح اعتماد اجتماعی و اشاعه فرهنگ نوعدوستی در 12 خرداد برگزار خواهد شد و معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی و فعالان و کانون های فرهنگی دانشگاهی سراسر کشور در این نشست مجازی حضور دارند.

حسینی گفت: در نامه ای از رؤسای دانشگاه های سراسر کشور و مراکز تحقیقاتی خواسته شد از امکانات فضای مجازی برای بزرگداشت امام با استفاده از چهره های فرهیخته آشنا به افکار امام استفاده کنند و اساتید، کارکنان و حتی دانشجویان بتوانند از این برنامه استفاده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آن نامه بنا شد وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و درمان، وزارت ورزش و جوانان و سایر سازمان ها، نهادها و دانشگاه ها با فعالیت ملی عضو کمیته و همچنین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با هماهنگی این کمیته دیدگاه ها و نظرات اساتید و فرهیختگان دانشگاهی پیرامون حضرت امام را به نحو شایسته ای منعکس کنند و ضمن برگزاری مسابقات فرهنگی بین دانشجویان و جوانان نسبت به تشویق و ترغیب فعالان این عرصه اقدام کنند.

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) افزود: مقرر شد از آثار حضرت امام و کتب منتشر شده پیرامون حضرت امام در طول سال برای استفاده اساتید دانشگاه ها، نخبگان فرهنگی، قهرمانان و پهلوانان ورزشی و جوانان برتر و نخبه در عرصه های مختلف استفاده گردد تا بستر لازم برای نهادینه کردن افکار امام در میان جوانان، فرهنگیان، دانشگاهیان، نخبگان و قهرمانان و پهلوانان فراهم گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.