همایش بین ‌المللی «نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی(س)» فردا (دوشنبه 12 خرداد) در حرم امام برگزار و از طریق فضای مجازی پخش می شود.

در آستانه سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (س) و به منظور تبیین اندیشه‌ های رهبر کبیر انقلاب اسلامی در زمینه عاشورا، همایش بین ‌المللی «نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی(س)» فردا (دوشنبه 12 خرداد) برگزار می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، این همایش بین ‌المللی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا به صورت مجازی برپا می ‌شود و اندیشمندانی از کشورهای هند، پاکستان، ترکیه، عراق، نیجریه، آرژانتین و ایران در زمینه دیدگاه ‌های امام خمینی(س) درباره نهضت حسینی به سخنرانی می ‌پردازند.

موضوعات همایش بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی(س) نیز مسائلی همچون زمینه‌ ها و علل قیام امام حسین(ع) از نگاه امام خمینی(س)، رسالت و اهداف نهضت حسینی در اندیشه امام خمینی(س)، بازتاب اجتماعی و سیاسی نهضت امام حسین(ع) در تاریخ اسلام از نگاه امام، مؤلفه ‌های نهضت عاشورا در گفتمان امام خمینی(س) و آرمان‌ های حسینی در انقلاب اسلامی است.

همایش بین‌المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی(س) روز 12 خرداد ماه، به همت ستاد فرهنگی اربعین، حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و با همکاری مجمع دانشگاهیان عراق، دانشگاه معارف اسلامی و شهرداری تهران در حرم امام خمینی(س) برگزار می‌شود و فعالان فرهنگی و دینی کشورهای مختلف از چهار قاره آفریقا، آمریکا و آسیا و اروپا به صورت مجازی در آن  شرکت می ‌کنند.

گفتنی است، همایش بین‌ المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی(ره) دوشنبه 12 خرداد ماه 1399 از ساعت 17 تا 20 در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار می شود و به صورت مجازی از طریق صدا و سیما و اینترنت قابل رویت است.

همایش بین المللی نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.