پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مشروح گزارش چهارمین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)؛

محمدعلی انصاری: رئیس جمهور شهید، با تمام قوا پای کار بزرگداشت امام خمینی(س) بود

انصاری با اشاره به اینکه رئیس جمهور شهید، وزیر کشور و همه وزرا با تمام قوا پای کار بزرگداشت امام خمینی(س) بودند، افزود: مقدمات کار اجرایی انجام شده است. امسال حداقل 320 نفر مهمان ویژه خارجی داریم؛ آن هم افراد فلسطین‌شناسی که در عرصه‌های بین‌المللی برای ملت فلسطین کار کرده‌اند. همه کارها الحمدلله هموار شده و دستگاه‌های ذیربط همه آماده هستیم که این مراسم عظیم و با شکوه را برگزار کنیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، با تأکید بر اینکه سنگینی شهادت رئیس جمهور انقلابی و مردمی کشورمان برای سال‌های متمادی بر دل‌های مردم ایران به جا خواهد ماند، گفت: لی رغم اینکه ایشان زمان حیات امام در دوره جوانی بود، از کسانی است که حقیقتا باید گفت مورد اعتماد امام بودند و این اعتماد را به این راحتی کسی نمی‌توانست کسب کند و رابطه صمیمی ایشان با مرحوم حاج سید احمد خمینی وصف‌ناپذیر است و رابط مقامات قضایی با دفتر حضرت امام بود.

به گزارش خبرنگار رابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری طی سخنانی در چهارمین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: ضایعه اسفناک و جانگداز و شهادت جانسوز ریاست محترم جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی و همچنین شهادت وزیر محترم خارجه و امام جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار محترم این استان و همراهانشان را به پیشگاه امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، هیأت محترم دولت، خانواده محترم ایشان و به ویژه اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، یادآور شد: حقیقتا شب شهادت این عزیزان برای ما و همه مردم ایران شب بسیار تلخی بود. همه مردم ایران شب تا صبح در انتظار شنیدن خبر بالگرد رئیس جمهور بودند. تلخی حادثه صبح روز بعد به اوج رسید و ما در ساعات بامداد مواجه شدیم با خبر دردناک شهادت ریاست محترم جمهور انقلابی و مردمی کشورمان که قطعا سنگینی این حادثه برای سال‌های متمادی بر دل‌های مردم ایران به جا خواهد ماند.

وی تأکید کرد: ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب حوادث بسیار بزرگی را مشاهده و تحمل کرده است و شهادت شخصیت‌های بسیار بزرگ رسمی و سیاسی کشور را دیده و تحمل کرده است. سخت‌ترین داغی که ملت ایران شاهد بود، حادثه 14 خرداد است که ملت ایران واقعا احساس کردند ولی و رهبر خودشان را از دست دادند و به تعبیری باید گفت هیچ چیزی خلأ وجودی این شخصیت‌ها را پر نمی‌کند. ولی ملت ایران و جامعه ما به لحاظ اینکه یک ملت معتقد، فهیم و آگاهی است و از حوادث استفاده‌های درست می‌کند، سعی کرده بعد از این حادثه‌های تلخ با عمل و رفتار خودش مسئولیتی که بر عهده داشته را بهتر و جدی‌تر انجام بدهد و هیچ حادثه‌ای نتوانسته ملت را از راه و اراده و پیمان خودش منصرف کند و این یکی از افتخارات بزرگ انقلاب ما است.

انصاری با تأکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی یکی از شاگردان واقعی مکتب امام بود، اظهار داشت: علی رغم اینکه ایشان زمان حیات امام در دوره جوانی بود، از کسانی است که حقیقتا باید گفت مورد اعتماد امام بودند و این اعتماد را به این راحتی کسی نمی‌توانست کسب کند و رابطه صمیمی ایشان با مرحوم حاج سید احمد خمینی وصف‌ناپذیر است و رابط مقامات قضایی با دفتر حضرت امام بود.

وی افزود: آقای رئیسی در مسئولیت‌های مختلف حق بزرگی بر گردن انقلاب داشتند. ایشان واقعا در میثاق خودش با امام پایبند بودند. ایشان اولین روزی که به عنوان رئیس قوه قضائیه از سوی مقام معظم رهبری منسوب شدند، اولین جایی که وارد شدند، حرم امام بود و فرمودند من آمده‌ام که با امام عهد و میثاقم را تجدید کنم. در دوره ریاست جمهوری هم همه احساس می‌کنند ایشان فردی خدوم و پیگیر خواسته‌های مردم است و سفرهای استانی ایشان گواه همین مسأله است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، با اشاره به نام و خدمات شهدای همراه آیت‌الله رئیسی از جمله نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و وزیر امور خارجه، گفت: ما از اعماق وجودمان متأثریم ولی بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، با همه عظمت این حادثه در کشور، برای خدمت‌رسانی در کشور هیچ اتفاقی نیفتاد و همه بر سر کار خودشان هستند. بالأخره الآن ملت ایران در یک امتحان تاریخی است و مسیر این امتحان هم در قانون اساسی تعیین شده است. این یکی از ویژگی‌ها و افتخارات بزرگ ما است که قانون اساسی می‌گوید بعد از گذشت 50 روز از هر حادثه‌ای باید انتخابات برگزار شود. امیدواریم خداوند به ملت ایران عنایت بفرماید و ما بتوانیم با انسجام بیشتر به راه خودمان ادامه بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه جمعیت 14 خرداد قطعا افزایش خواهد داشت، گفت: این نکته را هم باید بگوییم که دشمنان شکست خورده انقلاب اسلامی این روزها بر زخم دل مردم حتما نمک می‌پاشند و در تحلیل‌هایشان داستان‌سرایی می‌کنند ولی راه ما راه امام است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امام زنده است و با ما حرف دارد.

انصاری با اشاره به اینکه رئیس جمهور شهید، وزیر کشور و همه وزرا با تمام قوا پای کار بزرگداشت امام خمینی(س) بودند، افزود: مقدمات کار اجرایی انجام شده است. امسال حداقل 320 نفر مهمان ویژه خارجی داریم؛ آن هم افراد فلسطین‌شناسی که در عرصه‌های بین‌المللی برای ملت فلسطین کار کرده‌اند. همه کارها الحمدلله هموار شده و دستگاه‌های ذیربط همه آماده هستیم که این مراسم عظیم و با شکوه را برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: پیش از آغاز این جلسه دیداری با یادگار امام، آیت‌الله سید حسن خمینی داشتم و ایشان ضمن عرض تسلیت به ملت ایران تأکید داشتند که امسال نه تنها نباید بزرگداشت امام را کمرنگ برگزار کنیم، بلکه روز مراسم باید تذکار شهادت آیت‌الله رئیسی هم محسوب شود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در بخش پایانی سخنان خود گفت: هر سال رئیس محترم جمهور سخنران مراسم شب 14 خرداد حرم مطهر امام خمینی(س) بودند؛ اما پس از شهادت آیت‌الله رئیسی از اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام درخواست داریم که راجع به مراسم شب 14 خرداد هم تأمل کنند که اگر بنا است برگزار کنیم، با چه سبکی باشد و مخصوصا سخنران شب 14 خرداد هم موضوع اساسی ما است.

جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)

حجت‌الاسلام و المسلمین علی کمساری، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، نیز در این جلسه با بیان اینکه شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر که در روزگار قحطی توفیق شهادت، توفیق پیدا کردند که در مسیر خدمت به مردم به فیض شهادت نایل آمدند، را عرض تسلیت دارم، گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب دو سال اخیر بر «ارائه اطلاعات صحیح» در برابر شبهه‌افکنی‌ها تأکید داشته‌اند، رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام این مسأله است. قطعا هدف اصلی ما نسل جوان است و این رویکرد جدی توسط مؤسسه دنبال می‌شود.

محمدعلی نادعلیزاده، مسئول کمیته روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، نیز در این جلسه با عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه ایشان، گفت: ما از مسئولین روابط عمومی دستگاه‌ها تقاضا داریم فعالیت‌ها را به ما منعکس کنند که ما هم از طریق رسانه‌ها با مردم عزیزمان به اشتراک بگذاریم.

وی افزود: مثل هر سال، روز 14 خرداد در خدمت رسانه‌های داخلی و خارجی خواهیم بود. رسانه‌های مختلف تا روز چهارم خرداد ماه وقت دارند که مدارک خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران خودشان را برای روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) ارسال کنند.

غلامعلی اصغریان، مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، ارائه داد و گفت: مستند «امام در آینه جامعه» در حال تهیه است. همایش‌ها و پوسترهای فرهنگی در اضلاع شمالی، شرقی و غربی حرم مطهر امام برقرار خواهد بود. مسابقات فرهنگی و هنری پیرامون سیره و اندیشه امام در حال آماده‌سازی نهایی است. نشست‌هایی هم با موضوع سیره و اندیشه امام در حال برنامه‌ریزی است.

وی افزود: محور اصلی فعالیت‌های ما در حوزه فضای مجازی است و امیدواریم امسال پربارتر از سال‌های گذشته بتوانیم این خدمات را ارائه بدهیم و روزهای آینده شاهد خروجی قابل قبولی در حوزه ترویج اندیشه و سیره حضرت امام باشیم.

برگزاری همایش بین‌المللی «فلسطین، مظلوم مقاوم» در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، کنگره 12 هزار شهید استان تهران در حرم امام و نوع دعوت از مهمانان خارجی سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) از دیگر مواردی بود که در چهارمین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) مطرح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.