سید احمد حسینی، مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در نامه ای به رؤسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور، گفت: بی تردید همه ارکان نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک اقدام شرعی، قانونی و انسانی مسئولیتی سنگین در راستای بزرگداشت یاد و نام امام خمینی(س) بر عهده دارند و باید این موضوع را به عنوان یک اقدام راهبردی در همه برنامه ریزی ها و فعالیت های خود مورد توجه قرار دهند.

سید احمد حسینی، مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در نامه ای به رؤسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور، خواستار تدوین یک برنامه راهبردی جهت معرفی شایسته امام خمینی(س) برای نوجوانان، جوانان و دانشجویان کشور شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) متن این نامه به شرح زیر است:

راه امام راه ما، هدف او هدف ما و رهنمود او مشعل فروزنده ماست(مقام معظم رهبری)

رؤسای محترم دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور

به استحضار می رساند:

تبیین و ترویج افکار و اندیشه های رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و بزرگداشت یاد و نام آن امام عظیم الشأن راحل و عمل به رهنمودهای آن حضرت تضمین کننده حرکت نظام اسلامی در مسیر توسعه، پیشرفت، تعالی و تحقق آرمان های الهی شهیدان والامقام و منویات مقام معظم رهبری و خدمت صادقانه و بی منت به مردم شریف ایران اسلامی می باشد.

بی تردید همه ارکان نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک اقدام شرعی، قانونی و انسانی مسئولیتی سنگین در این راستا بر عهده دارند و باید این موضوع را به عنوان یک اقدام راهبردی در همه برنامه ریزی ها و فعالیت های خود مورد توجه قرار دهند.

بی شک وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، سازمان ها، نهادها و مراکز مرتبط با جوانان برای نهادینه کردن افکار و اندیشه های امام و معرفی شایسته آن حضرت به نوجوانان، جوانان و دانشجویان نقش مهم و مسئولیتی سنگین بر عهده دارند؛ و لازم است در قالب یک برنامه راهبردی هم در سطح وزارتخانه ها و پژوهشگاه ها و هم در سطح دانشگاه ها، مدارس و مراکز مرتبط با جوانان اهتمام ویژه مبذول داشته، به نحوی که استادان دانشگاه ها، نخبگان و فرهیختگان، مدیران مدارس، معلمان، سازمان ها و نهادهای مسئول در امور آموزشی و پژوهشی و امور فرهنگی جوانان با داشتن یک چشم انداز مشخص و تدوین برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت و اجرای دقیق آنها در همه ایام سال و مناسبت ها ضمن معرفی افکار و اندیشه های امام بزرگوار و نهادینه کردن آن، راهکارهای مشخصی را برای عمل به اندیشه ها و رهنمودهای امام تعیین و به طور مستمر در دستور کار خود قرار دهند.

اکنون پس از دو سال که کشور با بیماری کرونا مواجه بود، مراسم بزرگداشت سی و سومین سال ارتحال حضرت امام با رعایت پروتکل های بهداشتی در حرم مطهر و سراسر کشور برگزار می گردد. دستور فرمایید با تشکیل ستاد ویژه ای، برنامه ریزی لازم برای تبیین و ترویج افکار و بزرگداشت یاد و نام آن عزیز همواره جاودان از هفتم خرداد ماه در آن دستگاه به عمل آمده و فعالیت های انجام شده در قالب برگزاری همایش، مراسم و... تا 25 خرداد ماه جهت جمع بندی و انعکاس در مجموعه فعالیت های ستاد مرکزی به این کمیته ارسال گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.