پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در جلسه کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) مطرح شد:

موضوع تبیین و ترویج افکار و اندیشه های امام باید به عنوان یک راهبرد اساسی در همه ارکان نظام مورد توجه جدی قرار گیرد

دومین جلسه کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) ویژه سی و سومین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها، دستگاه ها و سازمان های عضو این کمیته در حرم مطهر امام خمینی (س) برگزار شد.

جلسه کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، سید احمد حسینی در این نشست، گفت: موضوع تبیین و ترویج افکار و اندیشه های امام باید به عنوان یک راهبرد اساسی در همه ارکان نظام مورد توجه جدی قرار گرفته و برای نهادینه شدن آن در بین اقشار جامعه لازم است فرهنگ سازی لازم به عمل آید.

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) تأکید کرد: اگر می خواهیم منویات رهبری تحقق یابد، آرمان شهدا محقق شود، نظام در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کند و رضایت مردم را فراهم کنیم، باید رهنمودها و وصیتنامه امام مبنای همه اقدامات ما در همه سطوح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از معیارهای اصلی در عزل و نصب مسئولین باید حرکت در خط امام باشد، افزود: دستگاه های آموزشی و پرورشی، فرهنگی و تبلیغی ما بیشتر از بقیه دستگاه ها در این مأموریت خطیر وظیفه دارند. آموزش و پرورش ما باید بداند برای دانش آموزان، معلمان، مدیران و کارکنان چه برنامه ای دارد. باید برنامه ای مدوّن، مستمر و همیشگی در قالب پروژه هایی توسط صاحب نظران و اندیشمندان مشخص گردد.

حسینی ادامه داد: دانشگاه های ما هم باید برای اساتید، دانشجویان و کارکنان برنامه هایی تدارک ببینند. در این خصوص نیازمند طرح مدوّنی هستیم که از دل آن صدها برنامه و راهکار استخراج شود. باید مسأله امام اصلی ترین برنامه برای استادان، دانشجویان و دانش آموزان باشد و امام و افکار امام را آن گونه که بود به همه معرفی کنیم. این تضمین کننده حرکت ما در مسیر اسلام ناب محمدی(ص) و حفظ نظام و آرمان های شهیدان است.

وی یادآور شد: سالگرد بزرگداشت امام فرصت مغتنمی است که هر سال محصول کارمان را در همه زمینه های مختلف منعکس کنیم. باید همه دستگاه ها برای استفاده مناسب از فضای مجازی یک برنامه مدون داشته باشند.

گفتنی است در این نشست نمایندگانی از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت علوم، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سازمان بسیج اساتید و سایر دستگاه های عضو این کمیته حضور داشتند و بر لزوم پیگیری مستمر تبیین و ترویج افکار و اندیشه های امام در همه دستگاه ها و سطوح جامعه تأکید، و مقرر شد در جلسه آینده همه دستگاه ها گزارش مربوط به خود را پیرامون تبیین و ترویج افکار امام در طول سال به طور مکتوب ارائه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.