به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری روز پنجشنبه اظهار داشت: ماموران انتظامی سراوان در سلسله عملیات های مبارزه با قاچاقچیان مسلح و با پشتیبانی فنی پلیس مبارزه با موادمخدر یک باند بزرگ که با استفاده از خودروهای کوهستانی قصد جابه جایی مقادیری موادمخدر از مسیر اسفندک - سراوان را داشتند، شناسایی کردند.
وی افزود: پس از چندین هفته رصد فعالیت های اعضای این باند، یگان های عملیاتی شب گذشته با شناسایی خودروهای قاچاقچیان در یک درگیری مسلحانه موفق به دستگیری پنج نفر از آنان، توقیف یک دستگاه خودرو پژو 405 و 2 دستگاه تویوتا، کشف یک تن و 274 کیلوگرم تریاک، 14 کیلوگرم کراک و 14 کیلوگرم هروئین به همراه 2 قبضه سلاح کلاش، چهار تیغه خشاب و 97 عدد فشنگ شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به یک عملیات موفق دیگر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان و انتقال مواد افیونی از نیکشهر و ایرانشهر به سایر استان های کشور، تیمی از ماموران انتظامی این شهرستان ها با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سردار قنبری تصریح کرد: ماموران پس از انجام اقدامات شبانه روزی و کنترل افراد مشکوک موفق شدند محل دپوی موادمخدر را در منزلی در نیکشهر شناسایی و با هماهنگی قضایی و در بازرسی از این محل یک تن و 101 کیلوگرم تریاک، 15 کیلوگرم سایر موادمخدر، چهار کیلوگرم حشیش و 2 کیلوگرم مرفین را کشف کنند.
وی با اشاره به دستگیری سه قاچاقچی در این عملیات ادامه داد: ماموران در این عملیات علاوه بر محموله کشف شده یک دستگاه خودرو تویوتا و یک دستگاه خودرو زانتیا را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های مهم پلیس مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق موادمخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و برخورد نیروی انتظامی در این رابطه محکم، قاطع و مستمر خواهد بود.
به گزارش ایرنا ،سیستان و بلوچستان پیشروترین استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.
این استان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) به مرکزیت زاهدان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان دارد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.