به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز شنبه در نشست با مدیر کل و کارکنان امور مالیاتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مالیات اگر به درستی پرداخت شود می تواند هزینه های جاری را تامین کند و درآمدهای کشور از منابع طبیعی نظیر نفت و گاز صرف طرح های عمرانی شود.
امام جمعه زاهدان افزود: نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی برای رشد و بالندگی کشور ضروری است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در گذشته به دلیل جدی نگرفتن مالیات و فرهنگ سازی مناسب نشدن در این زمینه وابستگی کشور به نفت بسیار زیاد بود که این روند در حال تغییر است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان با بیان اینکه نفت سرمایه ای ملی برای همه نسل هاست گفت: فرهنگ مالیات باید در جامعه نهادینه شود زیرا رکن رکین یک نظام قلمداد می شود.
آیت الله سلیمانی افزود: هرکس که خود را وابسته به نظام می داند باید در راستای فرهنگ سازی مالیات تلاش کند.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: با افزایش مشارکت مودیان مالیاتی برای پرداخت مالیات اتکاء دولت به درآمدهای نفتی کاهش یافته و روند توسعه کشور نیز شتاب می گیرد.
مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با تبریک هفته فرهنگ مالیاتی (16 تا 23 تیرماه) گفت: ترویج فرهنگ مالیات نیازمند آگاهی آحاد مردم از نقش آن در اقتصاد ملی است و با اشاعه یک فرهنگ غنی مالیاتی می توان پرداخت مالیات را در جامعه نهادینه کرد.
محمد سلیم امرا بیان کرد: سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی سیستان و بلوچستان افزون بر 86 میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و افزون بر 38 میلیارد تومان به حساب دهیاری ها و فرمانداری هایی که روستاهای آنها فاقد دهیاری بود واریز شد تا صرف عمران این مناطق شود.
7316**3213 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.