به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در این آیین که با حضور داوود محمدی نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس و جمعی از مسئولان فرهنگی قزوین برگزار شد،گفت: این طرح برای نخستین بار به صورت طرحی ملی و سراسری در حال برگزاری است.
رویا اسماعیلی با بیان اینکه 17اسفند روز آشتی با کتاب و یک انقلاب فرهنگی است،افزود: کتاب اصالت، ریشه و هویت فرهنگی ما است و تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور عمل به بخشی از منویات مقام معظم رهبری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بود.
وی اضافه کرد: کتاب، ابزاری قدرتمند برای ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه است و کتابخانه های عمومی نیز مکان هایی برای پاسخگویی به نیازهای علمی شهروندان محسوب می شوند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین همچنین گفت: افزایش آشنایی مردم با خدمات کتابخانه ها و توجه دادن مردم به عنوان به عنوان پایگاهی فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار از جمله اهداف طرح ملی کتابخانه گردی است.
وی افزود: این طرح موجب می شود که گروه‌های مرجع شامل هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان در کتابخانه‌ها حضور یافته و با تشویق و ترغیب قشرهای مختلف مردم بویژه کودکان و نوجوانان در توسعه علم اندوزی نقش داشته باشند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین همچنین گفت: در روز جاری به مناسب سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، عضویت در تمام کتابخانه های استان قزوین رایگان است.
در قالب طرح کتابخانه‌ گردی، مسئولان با حضور در کتابخانه‌ها به عنوان یک تور فرهنگی با کتاب های موجود در آنها آشنا شده و همچنین برای حل مشکلات و کمبودهای این اماکن برنامه ریزی می کنند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.