دراین مطلب آمده است: در کودکان نه تنها مقدار خواب بلکه ساعات خواب نیز اهمیت است. زود خوابیدن قدرت ذهن و سلامت کودکان را تقویت می‌کند. کودکانی که زودتر به تخت خواب می روند احمال چاقی آن ها کمتر است.
خواب بر سلامت کودکان تاثیر می‌گذارد
به رغم مقدار خواب یکسان، کودکانی که زودتر می خوابند و زودتر بیدار می شوند، خوش اندام تر از دسته دیگر هستند. کودکانی که دیر می خوابند و دیر بیدار می شوند، احتمال ابتلا به چاقی‌ در آن ها 5/1 بار بیشتر از دسته دیگر و فعالیت بدنی آن ها 9/2 بار کمتر از آن هاست. افرادی که دیرتر می خوابند، وقتهای بیکاری خود را به بازی های کامپیوتری یا تماشای تلویزیون اختصاص می دهند. افرادی که زود به تختخواب می روند قادر به 27 دقیقه فعالیت فیزیکی بیشتر نسبت به آن ها که دیرتر می خوابند، هستند و افرادی که دیرتر می خوابند، به طور متوسط 48 دقیقه بیشتر به تماشای تلویزیون، بازی های کامپیوتری و جست وجو در اینترنت می پردازند.
خواب بر ذهن کودکان تاثیر می‌گذارد
در طول خواب، مغز به بازسازی خود می‌پردازد، هورمون‌های رشد را آزاد و حافظه را تقویت و خاطرات بی اهمیت را پاک می‌کند. از دست دادن یک ساعت خواب در شب، توانایی شناختی یک کودک 12 ساله را در حد یک کودک نه ساله کاهش می دهد. یک ساعت دیرتر خوابیدن کودکان در شب بیش از یک هفته می تواند منجر به کاهش نمره هوش (IQ) کودکان شود.
بهترین زمان برای خواب چه زمانی است؟
کودک 9 ساله: ساعت 8:30 شب، کودک 12 ساله: ساعت 21، افراد 15 ساله: ساعت 22، بهتر است والدین کودکان خود را تشویق کنند تا هر چه زودتر بخوابند. خواب یکی از اساسی ترین احتیاجات ماست که متاسفانه آن طور که باید به آن توجه نمی کنیم. اگر والدین دیر به خواب بروند، کودکان نیز مانند آن ها عمل خواهند کرد.
کودکان به چه مقدار خواب احتیاج دارند؟
کودکان زیر 12ماه: 14 تا 18 ساعت در طول شبانه روز، کودکان نوپا: 12 تا 14ساعت، کودکان دبستانی: 10 تا 12ساعت، کودکان دبیرستانی: 9 تا 10 ساعت
8006**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.