به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز چهارشنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با وی اظهار داشت: پدیده مواد مخدر گریبان گیر تمام جوامع بشری است و روز به روز شاهد افزایش آمار معتادان در جامعه هستیم.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم از لحاظ فرهنگی پدیده شوم و خانمان سوز اعتیاد را به عنوان یک مساله زشت و قبیح در جامعه معرفی کنیم.
امام جمعه زاهدان افزود: خیلی از خانواده ها به دلیل وجود فرد یا افراد معتاد متلاشی می شوند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: حمایت های بعد از ترک اعتیاد باید در سطح جامعه افزایش یابد تا شاهد بازگشت مجدد رهایی یافتگان به سمت این پدیده نباشیم.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: بهره گیری از روانشناس و مددکار در روند ترک اعتیاد بسیار مهم است و انگیزه افراد را بیشتر می کند.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: چهار هزار و 560 نفر در سه ماهه امسال آموزش های لازم در رابطه با مهارت های زندگی، سبک فرزند پروری و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر را در استان فرا گرفتند.
سعید امیری اظهار داشت: این آموزش ها به اعضای خانواده های سالم و در معرض خطر مصرف مواد مخدر استان ارائه شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت برنامه 'آموزش مهارت های مراقبت از خود' ویژه 2 هزار و 700 دانش آموز مدارس دوره ابتدایی سیستان و بلوچستان ارائه شد.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: اجرای برنامه های پیشگیرانه مدرسه مراقب اجتماع محور برای هزار و 300 دانش آموز، آموزش مهارت های مقابله ای برای 850 نفر، مدارس عاری از خطر برای 615 نفر و پیشگیری از اعتیاد در خوابگاهها و محیط های دانشجویی برای 2 هزار و 300 نفر از شاخص ترین اقدامات فرهنگی این شورا محسوب می شود.
امیری تصریح کرد: آموزش مهارت های زندگی ویژه مددجویان، خانواده زندانیان و سربازان در زندان ها برای 765 نفر، آموزش پیشگیری از سوء مصرف در محیط های کاری برای 820 نفر و آموزش پیشگیری از اعتیاد در محله های شهری و روستایی برای سه هزار و 652 نفر از دیگر برنامه های اجرایی امسال در این حوزه بوده است.
وی اظهار داشت: 315 مرکز درمان مصرف کنندگان مواد مخدر در سیستان و بلوچستان توسط بهزیستی و دانشگاههای علوم پزشکی فعال است که 42 هزار نفر در این مراکز درمان های لازم را دریافت کردند.
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان ادامه داد: همچنین 2 مرکز درمان اجباری دولتی ترک اعتیاد در زاهدان، یک مرکز در زابل و یک مرکز در ایرانشهر وجود دارد که سال گذشته هزار و 226 نفر در این مراکز تحت درمان قرار گرفتند.
امیری گفت: بر اساس شیوع شناسی انجام شده 5،71 درصد از جمعیت سیستان و بلوچستان معادل نزدیک به 157 هزار نفر معتاد هستند.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.