ابابکر بلوچ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستان وبلوچستان بیش از 300 کیلومتر مرز آبی دارد که 200 کیلومتر آن در حوزه شهرستان کنارک و 100 کیلومتر در حوزه شهرستان چابهار است.
وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان کنارک در حوزه های مختلف بخصوص اقتصادی، کشاورزی و شیلاتی خاطرنشان کرد: راه اندازی بازارچه مرزی دریایی در شهرستان کنارک از ضرورت های مهم برای ورود و خروج کالا، صادرات محصولات کشاورزی بخش زرآباد و توسعه روابط تجاری است.
سرپرست فرمانداری کنارک گفت: باتوجه به تحریم های ظالمانه دشمنان نظام اسلامی راه اندازی بازارچه مرز دریایی نقش مهمی در معیشت مردم و صادرات و واردات کالاهای اساسی خواهد داشت.
وی ادامه داد: تمام مسوولان موظف به خدمت بی منت به مردم هستند و باید با انجام سفرهای مختلف به دورترین نقاط روستایی و دیدار چهره به چهره با مردم با تلاش و جدیت مشکلات را پیگیری کنند.
بلوچ از مردم انقلابی، مومن و مهمان نواز شهری و روستایی خواست با دعای خیر، مشارکت و همفکری سهم بسزایی در پیشرفت و آبادانی شهرستان ساحلی کنارک داشته باشند.
وی تصریح کرد: شهرستان کنارک با محرومیت های فراوان در بخش های برق، اینترنت وتلفن، آب، فضای آموزشی، حاشیه نشینی، کمبود امکانات بهداشتی ودرمانی، ورزشی، کمبود زیرساخت ها و روستاهای فاقد طرح هادی مواجه است.
وی بر تکمیل طرح فاضلاب شهر کنارک، راه اندازی بیمارستان و بهبود وضعیت درمانی و جذب و بکارگیری پزشکان متخصص با امکانات اولیه، تعیین تکلیف اراضی ارتش توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر جهت واگذاری به مردم و تامین آب آشامیدنی نقاط روستایی وشهری تاکید کرد.
بلوچ رفع مشکلات پیش روی جامعه بزرگ و زحمت کش صیادی و شیلاتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: جای تاسف است بعد از گذشت بیش از یک دهه اسکله صیادی پزم همجوار شهر کنارک فاقد برق باشد و مردم با مشکلات فراوان در این زمینه رو به رو باشند.
سرپرست فرمانداری کنارک از تشکیل کارگروهها و تیم های مشورتی در حوزه های مختلف توسط جوانان فرهیخته و صاحب نظر، معتمدین و بانوان خبر داد.
بلوچ خواستار انتقال اداره جهاد کشاورزی از مرکز شهرستان به شهر زرآباد شد و افزود: کشاورزان برای کمترین مشکلی باید 340 کیلومتر رفت و برگشت را بپیمایند.
وی ادامه داد: ظرفیت شهر و حوزه بخش مرکزی کنارک بیشتر در زمینه صیادی و شیلاتی است و اراضی کشاورزی کنارک متمرکز در بخش زرآباد است که باید برای راه اندازی مدیریت جهاد کشاورزی در مرکز بخش زرآباد بازنگری شود.
سرپرست فرمانداری کنارک برنامه ریزی برای راه اندازی شهرک صنعتی جدید در خارج از محدوده مسکونی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بوی بد کارخانجات تن ماهی مردم را بسیار آزار می دهد و لازم است شهرک صنعتی به خارج از محدوده مسکونی انتقال یابد.
وی بر ساماندهی و توسعه محله حاشیه نشین چادران تاکید کرد و افزود: باید مسئولان فکر اساسی برای برقرسانی، ارایه امکانات آموزشی و آسفالت معابر محله چادران کنند تا مردم محروم در رفاه و آسایش باشند.
وی گفت: شهر کنارک با کمترین بارندگی و عدم نفوذ پذیری آب با مشکلات زیادی برای دفع آب های سطحی رو به رو می شود و طرح فاضلاب شهری آن نیز از 10 سال پیش تاکنون نیمه تمام به حال خود رها شده است.
بلوچ ادامه داد: بخش زرآباد نیازمند بیمارستان 32 تختخوابی و مرکز شهرستان کنارک نیازمند ساخت بیمارستان 220 تختخوابی است تا بتواند علاوه بر مردم این منطقه خدمات لازم بهداشتی ودرمانی به بیماران اعزامی شهرهای همجوار ارایه کند.
به گزارش ایرنا، شهرستان کنارک حدود با بیش از 11 هزار کیلومتر وسعت، طبق سرشماری نفوس و مسکن 1395 تعداد 98 هزار و212 نفر با 23 هزار و600 خانوار دارد و در 635 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.