حسینعلی اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکلات کارگران سیستان و بلوچستان در سه حوزه شمال، مرکز و جنوب استان بطور جداگانه قابل بررسی است.
وی افزود: خشکسالی چندین ساله و مشکلات ناشی از آن در حوزه شمال سیستان و بلوچستان متشکل از پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز متاسفانه سبب وارد آمدن خسارت به اقشار مختلف مردم منطقه به ویژه کارگران حوزه های مختلف اقتصادی و بیکاری آنان شده است.
وی از دولتمردان خواست: برای حل مشکلات مردم سیستان چاره اندیشی اساسی کنند.
دبیر خانه کارگر سیستان و بلوچستان گفت: با وجود تمام اقدامات انجام شده از سوی مسئولان و دستگاههای مختلف اجرایی همچنان مشکلات در این منطقه پابرجاست و سبب مهاجرت شمار زیادی از مردم سیستان شده است.
وی تاکید کرد: ایجاد کارخانجات و واحدهای تولیدی تاثیر بسزایی در جذب کارگران به بازار کار و کاهش بیکاری در سطح جامعه دارد.
اکبری افزود: بسیاری از کارگرانی که در سیستان کار می کنند بیمه نیستند بر این اساس امکان ارائه آمار دقیق از جمعیت کارگری منطقه وجود ندارد.
دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مرکز سیستان و بلوچستان نیز متاسفانه بخش صنعتی ضعیف عمل کرده و این مساله سبب شده بسیاری از مجموعه های اقتصادی در شهرک صنعتی تعطیل شوند.
وی تصریح کرد: کارفرمایانی که با شرایط سخت و با گذشت از سود و منافع شخصی برای ادامه کار و تولید و اشتغال کارگران تلاش می کنند قابل ستایش هستند و بنده به عنوان یک کارگر دست آنان را می بوسم.
وی با قدردانی از تلاش دولتمردان به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سرمایه گذاری در توسعه سواحل مکران گفت: از مسئولان تقاصا داریم در کنار توسعه به اشتغال مردم جنوب سیستان و بلوچستان نیز توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: انتظار است برای اجرای طرح های صنعتی و عمرانی از ظرفیت کارگران بومی ساکن در سواحل مکران استفاده شود.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، 193 هزار کارگر در این استان بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی را تشکیل می دهند که با افراد تحت تکفل این آمار به 700 هزار نفر می رسد.
مهرداد جهاندیده جمعیت کارگری سیستان و بلوچستان را بیش از 240 هزار نفر ذکر کرد و گفت: این افراد در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات مشغول فعالیت هستند.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.