به گزارش ایرنا محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پدیده نامیمون قراردادهای سفید سالیان سال است که ما را رنج می دهد، افزود: با آغاز فعالیت سامانه جامع روابط کار، این موضوع برای همیشه حل خواهد شد.
وی ادامه داد: سامانه جامع روابط کار طی سال گذشته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شد و همزمان با آغاز فعالیت آن، در استان زنجان نیز همه واحدهای تولیدی و صنعتی موظف هستند اطلاعات همه کارکنان خود را در این سامانه ثبت کنند.
یوسفی اظهار کرد: با ثبت مشخصات کارگران و مدت قراردادشان در سامانه جامع روابط کار، شاهد هیچ سوء استفاده ای در حوزه روابط کار نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه ملاک ثبت قراردادها در سامانه جامع روابط کار، کد بیمه کارگر است، خاطرنشان کرد: این موضوع فقط مختص کارگاه های صنعتی نیست و همه کارگاه های مشمول قانون کار را در برمی گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: امسال بنا داریم تا در صورت اتمام قرارداد کار، کارفرمایان ملزم شوند تا یک ماه قبل از اتمام مدت قرارداد، به صورت کتبی علت تمدید نشدن قرارداد را به کارگر اعلام کنند.
وی افزود: این امکان در سامانه جامع روابط کار نیز تعبیه شده است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زمانی پایان قرارداد کار را می پذیرد و به رسمیت می شناسد که این موضوع یک ماه قبل از اتمام قرارداد در این سامانه ثبت شود.
یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری استان زنجان در زمان حاضر 110 هزار نفر و 700 نفر است؛ گفت: سال گذشته در حوزه مشاغل رسمی 12 هزار نفر به شمار بیمه شدگان در این استان افزوده شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ واحد صنعتی در استان تعطیل نشد، اظهار کرد: علاوه بر این موضوع، تعداد قابل توجهی از واحدهایی که در چند سال گذشته از چرخه فعالیت خارج شده بود، با حمایت های ارائه شده به چرخه تولید بازگشتند.
با بیان اینکه در زمان حاضر جمعیت بیکاران استان زیر 34 هزار نفر است، گفت: نرخ بیکاری استان در سال گذشته 9.6 درصد بود که این رقم نسبت به سال 95، یک دهم درصد کاهش داشت.

** 8590 مورد بازرسی برای کاهش حوادث کار در زنجان استان انجام شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه طی سل گذشته 8 هزار و 590 مورد بازرسی برای ارتقای شاخص های ایمنی در سطح واحدها و کارگاه های تولیدی استان انجام شد، گفت: میزان این بازدیدها در مقایسه با سال پیش از آن، 20 درصد رشد داشت.
وی ادامه داد: افزایش شمار بازدیدهای انجام شده باعث شد تا تعداد حوادث ناشی از کار در استان سیر نزولی داشته باشد.
یوسفی با بیان اینکه موضوع ایمنی محیط کار فقط مختص کارگاههای تولیدی نیست، خاطرنشان کرد: در موضوع ایمنی حتی پا را فراتر از کارگاههای تولیدی گذاشتیم و با بازرسی انجام شده در سطح بازار و واحدهای صنفی استان مشخص شد که برخی از صنوف و بازاریان نیازمند انجام تمهیداتی برای ارتقای ایمنی در واحدهای خود هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، به حاشیه های به وجود آمده در خصوص جابجایی در معاونت امور تعاون این اداره کل اشاره کرد و گفت: این جابجایی تحت تاثیر هیچ امر و عامل بیرون از سازمان انجام نشده ست.
یوسفی با بیان اینکه هر مدیری حق دارد تیم کاری خود را انتخاب کند، تصریح کرد: من تلاش دارم تا متن فعالیت هایم از حاشیه ها به دور باشد.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.