محمد رضا یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برنامه ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سال جاری در حمایت از افراد تحت پوشش بیمه بیکاری ابلاغ کرده بود، این تعداد به سه هزار و 700 نفر می رسید.
وی یادآورشد: این رقم به هر میزان که کاهش پیدا کند، به همان مقدار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حمایت از کار و اشتغال موجود موفق عمل کرده است.
یوسفی اظهار کرد: امسال به جای آنکه سه هزار و 700 نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند، با اقدامات حمایتی انجام شده، سه هزار و 146 نفر از مقرری بیمه بیکاری برخوردار شدند و زنجان در نیمه نخست سال رتبه اول کشوری را در این زمینه کسب کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: طی سال جاری 612 کارگر که در واحدهای تولیدی مشکل دار فعالیت می کردند و هر لحظه امکان داشت شغل خود را از دست بدهند، شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: 77 بنگاه اقتصادی مشکل دار شناسایی و حمایت و به حفظ اشتغال 11 بنگاه دیگر هم کمک شد.
یوسفی ادامه داد: امروز با افتخار می توان اعلام کرد که در سال جاری هیچ بنگاه تولیدی در این استان تعطیل نشد و اگر واحد تولیدی تعطیل است، این موضوع مربوط به گذشته می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در مجموع 203 نفر از مقرری بگیران با دریافت آموزش های فنی و حرفه ای و تسهیلات بانکی بار دیگر به چرخه کار و فعالیت اقتصادی بازگشتند.
وی اضافه کرد: 1234 نفر از مقرری بگیران برای دریافت آموزش های فنی و حرفه ای به این سازمان و 2 نفر به نهضت سواد آموزی معرفی شدند.
یوسفی تاکید کرد: در مجموع از محل منابع مربوط به حمایت های بیمه بیکاری موفق به صرفه جویی بیش از 65 میلیارد ریال در صندوق بیمه بیکاری در استان شدیم.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.