مهرداد جهاندیده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری این مجموعه به منظور تشکیل اتاق های تعاون در شهرستان های سیستان و بلوچستان با هدف بهره مندی هر چه بیشتر شرکت های تعاونی از خدمات اتاق های تعاون، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این درخواست موافقت کرد.
وی افزود: برای نخستین بار علاوه بر اتاق تعاون سیستان و بلوچستان، اتاق تعاون در سه شهرستان زابل، ایرانشهر و چابهار راه اندازی می شود.
وی گفت: اتاق های تعاون یکی از ارکان مهم بخش تعاون برای تقویت همبستگی و مشارکت عمومی شرکت های تعاونی و اتحادیه ها به منظور دستیابی به اهداف این بخش است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هدف از راه اندازی اتاق تعاون در این شهرستان ها را کمک به توانمند سازی تعاونی ها و اتحادیه ها و راهنمایی آنها در امور فنی، حقوق مالی، اداری و بازرگانی و داوری در امور حرفه ای بین اشخاص حقوقی بخش تعاونی با یکدیگر و یا با سایر اشخاص حقیقی و حقوقی عنوان کرد.
جهاندیده با اشاره به امضای تفاهمنامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون استان تصریح کرد: در راستای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص واگذاری امور تصدی گری به بخش غیر دولتی، این تفاهمنامه امضا و اموراتی نظیر بررسی گزارشات مالی اتحادیه ها و تعاونی ها، اجرای نظام نظارتی، نظارت بر نحوه برگزاری مجامع عمومی، برگزاری برنامه های ترویجی و دوره های آموزشی و رسیدگی به شکایات به اتاق تعاون استان واگذار شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.