سورنا ستاری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زاهدان اظهار داشت: البته این میزان فروش در سال 96 به ثبت رسیده که امیدواریم امسال شاهد رشد قابل توجهی از لحاظ فروش و تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور باشیم.
وی بیان کرد: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در ابتدای دولت یازدهم اجرایی شد و قبل از آن هیچ شرکت دانش بنیانی شناسایی نشده بود.
وی ادامه داد: تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در اوایل دولت یازدهم نشانگر توجه ویژه دولت به این بخش مهم از توسعه کشور است.
وی تصریح کرد: حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان ریسک سرمایه گذاری در این شرکت ها را کاهش داده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: سرمایه گذاری قابل توجهی از سوی بخش خصوصی در زمینه انرژی های نو در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
ستاری اظهار داشت: توسعه سیستان و بلوچستان تنها با توسعه دانش حل می شود و این روش معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برای حل مشکلات این استان است.
وی تصریح کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان، توسعه اقتصاد دانش بنیان و ارائه راه حل های نوآورانه در حل مسائل اختصاصی سیستان و بلوچستان بویژه در زمینه تبخیر آب و ریزگرد ها مورد توجه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری قرار دارد.
وی افزود: امیدواریم به پشتوانه دانشگاههای سیستان و بلوچستان که از توانایی بالای علمی نیز برخوردارند، اتفاقات خوبی در زمینه توسعه فضاهای کسب و کارهای نوین در این استان رخ دهد.
به گزارش ایرنا معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان به اتفاق هیات همراه و استاندار عازم شمال این استان شد و علاوه بر شرکت در نشست علمی با مسئولان دانشگاه زابل عملیات اجرایی ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور بر روی چاه نیمه سوم در شهرستان زهک را کلنگ زنی کرد.
بازدید از مجتمع تحقیقاتی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) دانشگاه زابل، افتتاح نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در زاهدان، شرکت در نشست امضای تفاهم نامه میان استانداری، منطقه آزاد چابهار و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از دیگر برنامه های سفر یک روزه دکتر ستاری به این استان بود.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.