عبدالرحیم کردی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحد تولیدی با همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار و سرمایه ‌گذاری 40 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد چابهار تولید و اشتغال افراد بومی است که در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده است.
وی بیان کرد: با این اقدامات هزینه‌ های صید کاهش و سود صیادان نیز افزایش پیدا می کند.
وی ادامه داد: یکی از برنامه ها برای کمک به جامعه صیادی صادرات محصول به بازارهای خارجی و تولید محصولات غذایی آماده به طبخ است که امیدواریم استقبال خوبی در این زمینه شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار و کنارک ظرفیت بسیار خوبی در زمینه شیلات دارند بطوریکه هم اینک بیش از 24 هزار نفر در این حوزه مشغول بکارند.
مهرداد میرزایی افزود: 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق مجوز فعالیت صید و صیادی از سوی سازمان شیلات ایران دریافت کرده اند و سالانه بیش از 200 هزار تن صید آبزیان در آب های سیستان و بلوچستان انجام می دهند.
وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار برای افزایش صید و توسعه و تجهیز بنادر صیادی اقدامات خوبی انجام داده است بطوریکه مشارکت خوبی در روشنایی و برقرسانی بندر صیادی کنارک داشته است.
وی با قدردانی از حمایت های سازمان منطقه آزاد چابهار بهسازی، توسعه و لایروبی بندرصیادی طیس را خواستار شد و خاطرنشان کرد: کمک به جامعه صیادی می تواند موجب افزایش اشتغال و صید آبزیان شود.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.