به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز چهارشنبه در بیستمین همایش خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به پایین بودن سرانه آموزشی این استان از نرم کشوری ضروی است خیران مدرسه ساز برای افزایش فضاهای آموزشی یاریگر دولت باشند.
وی ادامه داد: فکر فرهنگی هیچ زمانی بازنشسته نمی شود و کار فرهنگی نیز تمامی ندارد.
وی تصریح کرد: ثمره تلاش و خدمت خداپسندانه جامعه خیران مدرسه ساز گام برداشتن در عرصه تعلیم و تربیت به بهترین نحو است.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: از سال 90 تاکنون 2 هزار 286 کلاس درس در قالب 709 مدرسه در این استان به همت خیران تحویل آموزش و پرورش شده است.
اسدالله سیرجانی اظهار داشت: همچنین 307 طرح آموزشی با هزار و 421 کلاس درس توسط خیران در سیستان و بلوچستان در دست اقدام است.
وی افزود: از سال 90 تاکنون خیران مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان در هفته 2 مدرسه و هر روز یک کلاس درس ساخته اند.
وی بیان کرد: امسال 73 درصد مدارس این استان توسط خیران و 27 درصد توسط دولت ساخته شده است.
وی گفت: 34 زن، 125 مرد و 149 موسسه خیری در ساخت مدارس سیستان و بلوچستان مشارکت دارند.
وی ادامه داد: امسال سیستان و بلوچستان از نظر تعهدات ریالی خیران در ساخت مدرسه رتبه چهار کشور را از آن خود کرده است در حالی که این رتبه سال 90، 28 کشوری بود.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان گفت: همچنین تعداد طرح های آموزشی خیران مدرسه ساز در این استان رشد 6 برابری را نسبت به سال 90 کسب کرده است.
وی اظهار داشت: در سال 90 تنها 39 خیر بومی در سیستان و بلوچستان در امر مدرسه سازی مشارکت داشتند که این تعداد امسال به 102 خیر افزایش یافته است.
علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با قدردانی از همت والای خیران مدرسه ساز در این استان گفت: خیران علاوه بر مشارکت در ساخت و تجهیز مدارس گام های ارزشمندی در حمایت های مالی و معنوی از دانش آموزان این دیار برداشته اند به طوری که در آغاز سال تحصیلی جدید 150 هزار بسته حمایتی تحصیلی میان محصلان این استان توزیع شده است.
به گزارش ایرنا 18 هزار و 934 کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 6 هزار و 181 مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و 358 مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.
هم اینک 729 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.
بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان امروز/چهارشنبه/ با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در این استان و شماری از مسئولان در زاهدان برگزار شد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.