محمود دشتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از عوامل نظیر نبود توسعه متوازن شهرسازی، گسترش نیافتن ساختارها و بسترهای ترافیکی در سالیان گذشته، ورود خودروهای جدید به شهر و برخی عوامل مشابه سبب شد که شهر زاهدان در چند سال اخیر با مقوله ترافیک و مشکلات و مسائل ناشی از آن دست به گریبان باشد.
وی افزود: وضعیت نابسامان پارک خودروها در حاشیه معابر، ضرورت اجرای طرح پارکبان را در شهر زاهدان دوچندان کرده است.
وی ادامه داد: مهمترین هدف شهرداری زاهدان از راه ‌اندازی این طرح روان سازی ترافیک، کاهش آلودگی‌ های زیست محیطی، استفاده حداکثری از ظرفیت معابر، توزیع عادلانه فضای پارک و تحلیل داده‌های جمع ‌آوری شده برای برنامه ‌ریزی‌ های حمل و نقل و کنترل هر چه بهتر ترافیک شهری است.
معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری زاهدان تصریح کرد: طرح پارکبان با انجام مناقصه با پیمانکار برای نخستین بار سال گذشته در این شهر اجرا شده و برای اجرای آن در سالجاری باید مجددا مناقصه برگزار و با پیمانکاران قرارداد امضا شود.
وی گفت: با وجود تازگی اجرای این طرح باید به منظور بالا بردن کیفیت اجرا و رسیدن به اهداف پیش بینی شده نسبت به آسیب‌ شناسی آن اقدام شود.
دشتی خاطرنشان کرد: شهر زاهدان در چند دهه‌ اخیر رشد سریعی داشته اما این رشد متناسب با رشد جمعیت، توسعه کالبدی و زیرساخت های ترافیکی آن نبوده که با توجه به مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک ضرورت دارد تا به منظور افزایش رضایتمندی شهروندان به بهترین نحو اقدام شود.
وی افزود: شهرداری زاهدان برای اجرای طرح های ترافیکی در نقاط محتلف شهر برنامه ‌هایی را در دستور کار خود قرار داده که برخی از آنها در حال اجرا و تعدادی نیز در دست مطالعه است.
وی اظهار داشت: ساخت چند تقاطع غیر همسطح، اتاق مانیتورینگ و هوشمندسازی تقاطع ‌ها، راه ‌اندازی و بهره‌ برداری از دوربین ثبت تخلفات رانندگی در مسیر دانشگاه، اجرای طرح پارک حاشیه ‌ای (پارکبان) و نصب و راه ‌اندازی چراغ راهنمایی در برخی از تقاطع ‌های حادثه خیز از جمله این برنامه هاست.
وی با بیان اینکه ساخت تقاطع ‌های غیر همسطح به عنوان یکی از عوامل بسیار موثر در کاهش بار ترافیکی مطرح است گفت: اجرای سه تقاطع غیر همسطح در تقاطع‌ بلوار بهداشت و جانبازان و 2 تقاطع در محدوده‌ بلوار بهارستان و ریل راه آهن و بلوار جنت و ریل راه آهن با همکاری دستگاه ‌های مربوطه برنامه ‌ریزی شده که با اجرای آنها بخش عمده‌ ای از بار ترافیکی کاسته می شود.
به گزارش ایرنا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور و در فاصله 1600 کیلومتری تهران واقع شده است و به عنوان «کلانشهر» شناخته می شود.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.