معاونت بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان گفت: با افتتاح پروژه آبرسانی سِکِن به گُشت ، مشکلات بی آبی در این شهر مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود 20 روز از قطعی آب در شهر گُشت (از توابع شهرستان سراوان)، می‌گذرد و مردم این شهر آغازین روزهای سال جدید را در بی آبی سپری کردند. 

به گفته شهروندان در حال حاضر مردم بسیاری از مناطق گُشت توسط تانکر آبرسانی می‌شوند و در شرایط فعلی که دمای هوای استان بویژه منطقه جنوب استان رو به افزایش است ، کم آبی و بی آبی مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود می آورد.

مسئول آب و فاضلاب شهری گشت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا علت اصلی بی آبی در این منطقه را خشکسالی و خشک شدن سفره های آب زیر زمینی دانست و اظهار داشت: چاه های آب پس از سه ساعت آبگیری 30 دقیقه قابل برداشت است و هرچه گرما شدیدتر شود دسترسی به آب سخت‌تر می‌شود.

گل محمد حسین بُر خاطر نشان کرد: چاه‌های مربوط به آب و فاضلاب شهر گشت در مجموع 3 فقره است که هر 30 ثانیه یک لیتر آبگیری می‌کند و این موضوع ، آبرسانی به شهروندان را روز به روز دشوارتر می‌کند .

حل معضل بی آبی شهر گشت در گرو افتتاح پروژه آبرسانی سکن به گشت

حدود یکسال از کلنگ زنی پروژه آبرسانی سِکِن به گُشت به طول 16 کیلومتر، می‌گذرد و بهره برداری از این پروژه می تواند مشکلات بی آبی در شهر گُشت را مرتفع کند.

به گواه معاونت بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان، حدود یکسال از کلنگ زنی این پروژه می گذرد و عملیات اجرایی این پروژه در دست اقدام است.

محمدصدیق دهواری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در خصوص معضل بی آبی در شهر گشت، گفت: به دلیل خشکی منابع آبی ، شهر گشت با مشکلات کم آبی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شهر گشت حدود 5 هزار و 300 نفر است، افزود: طرح آبرسانی و لایروبی از فاصله 16 کیلومتری شهر گشت در دست اقدام است و در تلاشیم تا مشکلات ناشی از کم آبی مدیریت شود .‌

وی افزود: در حال حاضر آب های موجود در چاه ها و سفره های آب زیرزمینی وارد شبکه آبرسانی شهر گشت می شود و نقاط مرتفع که امکان آبرسانی از طریق شبکه وجود ندارد به وسیله تانکر و بصورت سقایی آبرسانی می شود.

دهواری پیشرفت فیزیکی پروژه ابرسانی سکن به گشت را مطلوب ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: این پروژه از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است و در آینده ای نزدیک و قبل از فرارسیدن فصل تابستان به بهره برداری خواهد رسید .

وی کاهش نزولات جوی را یکی دیگر از دلایل عمده کم آبی در شهر گشت دانست و عنوان کرد: از تمامی شهروندان تقاضا داریم مانند گذشته با صرفه جویی در مصرف آب و حل مشکل کم آبی کوشا باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.