مریم پویا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درآمد پایین، سن کم، افسردگی های روحی و روانی را از جمله مشکلات زنان سرپرست خانوار در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی افزود: تمام تلاش ها در سالهای اخیر بر این است تا با حمایت اجتماعی و روانی از این زنان از بسیاری از مشکلات آنان کاسته شود.
وی ادامه داد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با همکاری سایر ارگان ها با مدنظر قرار دادن بیمه و ارائه تسهیلات کارآفرینی و خود اشتغالی با تاکید بر مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار در این استان در تلاش برای ارائه خدمات بهتر به این قشر است.
وی داشتن بالاترین نرخ ولادت، پایین بودن سن ازدواج نسبت به میانگین کشوری و پایین بودن آمار طلاق را از جمله ویژگی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: این آمار ارتباط مستقیمی با وضعیت زنان در این استان دارد.
پویا با اشاره به ارتقای جایگاه زنان در سیستان و بلوچستان بیان کرد: به برکت دولت تدبیر و امید زنان توانسته اند تا حد زیادی به حقوق قانونی خود دست پیدا کنند و در عرصه های سیاسی، مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حضور گسترده و فعالی داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان گفت: معاون استاندار، فرماندار، معاون فرماندار، مدیرکل، معاون مدیر کل، رئیس دانشگاه، مشاور مدیرکل، مشاور فرماندار، رئیس اداره، شهردار، بخشدار و دهیار از جمله پست های مهم زنان در این استان است.
وی افزود: پست های مدیریتی معاون استاندار و فرماندار زن برای نخستین بار در کشور در سیستان و بلوچستان رقم خورد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 جمعیت این استان با 19 شهرستان به 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر شامل 704 هزار و 888 خانوار رسیده است که یک میلیون و 401 هزار و 931 نفر از این تعداد مرد و یک میلیون و 373 هزار و 83 نفر زن هستند.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.