به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی عصر روز چهارشنبه در گردهمایی شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور به میزبانی چابهار عصر کنونی را عصر جریان اجتماعی، تحول و تغییر دانست و اظهار داشت: از آنجایی که تغییر، تحول، خلاقیت و میل به کمال از خصوصیات بازر بشر است آموزش و پرورش در انجام رسالت خود باید تحولات را مورد توجه قرار دهد.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه زمین دهکده کوچکی است که انسان ها همه چیز را به راحتی می فهمند و ارزیابی می کنند گفت: همه تحولات ارزشمند نیست و باید نیکی ها از پلیدی ها جدا شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نهاد خانواده حرکتی جزیی و فردی و آموزش و پرورش حرکتی جمعی، کلی، سازمانی و محوری دارد و در مقام رشد بر می آید.
آیت الله سلیمانی ابراز امیدواری کرد فرهنگ اسلامی همچون فضای مجازی همه جا را فرا گیرد.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: معلمان و متولیان فرهنگ کشور ماموریت اجرای برنامه تحول آفرین در این نظام نابرابر را برعهده دارند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان فرهنگیان را چینش کنندگان سنگ بنای جامعه برشمرد و گفت: ضروری است معلمان چنان نظام آموزش و پرورش را متحول کنند که انسان هایی مومن، خلاق و مترقی تربیت شوند تا منشا برکت و تحول باشند.
امام جمعه زاهدان ایجاد فرصت برای متخصصان تعلیم و تربیت در امور حرفه ای و تخصصی، تقویت اعتماد به نفس، واگذاری کارها به افراد، سیاست گذاری در قالب تمرکز زدایی و به فعلیت رساندن فعالیت های دانش آموزان در عرصه اجتماعی و دیگر عرصه ها را از مهمترین رویکردهای آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: این رویکردها باید به طور جدی مورد توجه متولیان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: نیازمند عزم ملی برای حرکت به سمت تعادل، توازن و همدلی در آموزش و پرورش هستیم.
علیرضا نخعی اظهار داشت: نبود توازن از منظر ورودی آموزش و پرورش نظیر امکانات، نیروی انسانی و غیره و از منظر خروجی مانند پوشش تحصیلی، کیفیت آموزشی و شاخص های مختلف نگران کننده است.
وی مهمترین مشکل این نهاد را نیروی انسانی دانست و گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و پراکندگی با کمبود 12 هزار معلم روبرو است.
وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان به ازای هر 17 دانش آموز یک نیروی فرهنگی وجود دارد در صورتی که این آمار در استان های برخوردار به ازای هر هشت دانش آموز یک نیرو است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در سال های اخیر شاخص های آموزش و پرورش این استان پیشرفت خوبی داشته به طوری که پوشش تحصیلی 10 درصد بهبود یافته که بیش از سه برابر متوسط کشوری است.
نخعی تصریح کرد: سواد آموزی در این استان در سال های اخیر چهار و نیم برابر میانگین کشوری رشد داشته است.
وی برقراری ارتباط میان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با آموزش و پرورش تهران را گام موثر در راستای کاهش مشکلات آموزشی این استان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا گردهمایی مشترک 2 روزه شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور به میزبانی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.