به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی معاونان آموزش متوسطه قطب سه کشور با موضوع استقرار پایه دوازدهم، چالش و راهکارها در بوشهر افزود: امسال با حذف دوره پیش ‌دانشگاهی حدود 430 هزار دانش‌آموز در کشور دوره متوسطه قدیم را به پایان می رسانند و پایه دوازدهم نیز با حدود 900 هزار دانش‌ آموز مستقر می ‌شود.
وی اضافه کرد: برهمین اساس جمعیت دانش‌ آموزی پایه دوازدهم به نسبت پیش ‌دانشگاهی امسال، بیش از 2 برابر افزایش می یابد.
کرمی اضافه کرد: با افزایش جمعیت دانش آموزی پایه دوازدهم نیاز آموزش و پرورش هم از لحاظ فضا و نیروی انسانی به 2 برابر خواهد شد.
وی گفت: مطابق با سند تحول آموزش و پرورش، در پایان سال تحصیلی آینده نظام آموزشی استقرار کامل می یابد و دوره دوم متوسطه، سه ساله می شود.
کرمی با اشاره به سختی های دوره متوسطه بیان کرد: برون داد آموزش و پرورش در این دوره تحصیلی است و نقاط ضعف و قوت آن در این دوره نمایان می شود.
وی اضافه کرد: بیشترین مشکلات تغییر نظام آموزشی در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش به چشم می خورد و دلیل آن نیاز به نیروهای متخصص رشته های لازم است.
کرمی ادامه داد: افت تحصیلی و ترک تحصیل در این دوره بیشتر مشهود است و این دوره در نگاه والدین مظلوم واقع شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: وقتی دانش آموز از نظام توصیفی به نظام نمره دهی می رسد، یک چالش بزرگ است ولی راهی جز برنامه ریزی و اقدامات لازم برای جبران نیست.
وی بیان کرد: آسیب های اجتماعی در دوره متوسطه بیش از هر دوره دیگر اثرگذار و دانش آموزان این دوره انعطاف پذیری کمتر و بیشتر به دنبال استقلال هستند.
کرمی با اشاره به بهبود کیفیت تحصیلی در آموزش و پرورش افزود: اجرای طرح تقویت بنیه علمی جایگاه کنکور استان را ارتقا داده است و نمره کتبی امتحان نهایی در این 2 سال اخیر رشد یافته است.
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت:سال آینده چهار هزار و 846 دانش آموز دوره پیش دانشگاهی استان از آمار دانش آموزی خارج و پیش بینی می شود 10 هزار و 841 دانش آموز در پایه دوازدهم در این استان مشغول به تحصیل شوند.
حسین درتاج افزود: برای تحصیل این شمار دانش آموز نیاز است 435 نفر نیروی انسانی فنی و نظری و 223 کلاس درس درهنرستانهای استان باید اضافه شود.
6047/6043**
خبرنگار:موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.