به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی پودینه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: امسال ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری جدید در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: این نهاد با یک شبکه گسترده، منسجم و هماهنگ با حدود 25 سال فعالیت تاکنون توانسته برنامه و فعالیت های بسیار خوبی را در سطح استان اجرا کند.
وی وجود ۷۵ باب خانه نور، 24 کانون تخصصی، 114 باب کتابخانه مخزن دار با 329 هزار و 557 جلد و 470 کتابخانه قفسه دار با افزون بر 195 هزار جلد کتاب را از جمله ظرفیت های کانون های مساجد در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را نهادی مردمی دانست و گفت: امسال این نهاد با راه اندازی 806 پایگاه اوقات فراغت در مساجد استان زمینه جذب 31 هزار جوان و نوجوان را فراهم کرد.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان شرکت 950 نفر در جشنواره مدهامتان (مسابقات قرآنی ویژه اعضای کانون های مساجد) را از دیگر فعالیت های امسال این نهاد ذکر کرد و گفت: با توجه به ظرفیت قرآنی استان شمار شرکت کنندگان در این جشنواره نسبت به سال گذشته با 305 نفر رشد سه برابری داشته است.
وی تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در تقویت و تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان دارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: مسجد مهمترین مرکز فرهنگی مسلمانان و بهترین مکان برای آرامش انسان هاست.
حسین مسگرانی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار فعالیت های معمول با ورود به آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرهای استان برنامه های مهمی را در دستور کار قرار دادند.
وی گفت: ضروری است این نهاد با پیشرفت در کارکرد و کاربرد، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری را در دستور کار قرار دهد تا زمینه تربیت افراد تاثیر گذار در این بخش ها فراهم شود.
وی بر حمایت دولت از کانون های فرهنگی مساجد تاکید کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی بحساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.