به گزارش ایرنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد روز دوشنبه در همایش گرامیداشت بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد در اصفهان افزود: امروز دیگر برای مقابله با تهدیدهای دشمنان نیازی به حضور در جبهه ها نیست، بلکه با حضور در مساجد می توانیم با تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کنیم.
وی با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس همه کشورها بویژه غربی ها به دشمن کمک ‌کردند، گفت: در این هشت سال با همه جنگیدیم و یک وجب از خاک ایران را هم از دست ندادیم.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: جوانان پس از جنگ تحمیلی، تجارب بسیاری اندوختند و همین‌ امر زمینه ‌ساز ساخت سلاح‌ ها و موشک‌ هایی شد که امروز افزایش قدرت دفاعی کشور را رقم زده است.
وی ادامه داد: در زمینه ساخت سلاح و تجهیزات دفاعی آنچنان پیشرفت کرده ایم که ابر‌قدرت‌ ها از ما هراس دارند و به همین دلیل کینه ایران را به دل گرفته ‌اند.
آیت الله طباطبایی نژاد، جذب جوانان و نوجوانان و جلوگیری از انحراف جامعه را مهمترین رسالت کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد خواند و گفت: این کانون ها هنگامی ارزشمندند که بتوانند جوان ها و نوجوان ها را جذب کنند و موجب رونق و عمران مساجد شوند.
وی با بیان اینکه برای جلوگیری از انحراف جامعه باید با هر ترفندی جوان ها را جذب اسلام و مساجد کرد، افزود: باید با تشویق و احترام گذاشتن به جوان ها و نوجوان ها، این قشر پویا را به طرف مسجد و کانون های مساجد جذب کرد .
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تاکنون کارهای بزرگی بواسطه تاسیس این کانون ها در ربع قرن گذشته در کشور و استان اصفهان انجام شده است، گفت: بقای نظام اسلامی با وجود انواع توطئه های دشمنان در 40 سال گذشته، یکی از دلایل کارآیی مساجد و کانون های فرهنگی، هنری مساجد است.
طباطبایی نژاد با بیان اینکه بیش از چهار هزار مسجد در استان اصفهان وجود دارد، گفت: کانون های فرهنگی، هنری مساجد باید فعال و پویا بوده و با بسیج، هیات امنا و روحانی مسجد هماهنگ باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم در این همایش گفت: تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد با تدبیر مقام معظم رهبری یکی از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
حجت الاسلام والسلمین محمدعلی انصاری افزود: تاسیس این کانون ها با تدبیر ویژه مقام معظم رهبری موجب حضور تعریف شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقصی نقاط کشور شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف تاسیس این کانون ها گره زدن حوزه فرهنگ و هنر با مساجد است، گفت: دولت در برنامه ششم توسعه موظف شده است تا در تمام مساجد شهری و روستاهای بالای یکصد نفر جمعیت، کانون های فرهنگی، هنری را راه اندازی کند.
حجت الاسلام انصاری گفت: در حال حاضر نزدیک به یکهزار و 800 کانون فرهنگی، هنری مساجد در استان اصفهان وجود دارد که تا پایان برنامه ششم توسعه این تعداد باید به 2هزار و 400 کانون برسد.
وی تصریح کرد: راه اندازی کانون های تاثیرگذار که بتواند به امام جماعت و نمازگزاران و در راستای برنامه ریزی و تلاش برای جذب مردم به مسجد بکوشد دارای اهمیت است.
استان اصفهان دارای پنج هزار مسجد است که 2 هزار کانون فرهنگی و هنری در آنها فعال شده است.
براساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، یک چهارم مساجد این استان دارای کانون فرهنگی، هنری است و اصفهان در این زمینه رتبه اول کشور را در اختیار دارد.
همایش گرامیداشت بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی، هنری مساجد بعد از ظهر دوشنبه با حضور تعدادی از مدیران و فعالان این کانون ها در تالار استاد فرشچیان اصفهان برگزار شد.
در این مراسم از 180 نفر از مدیران کانون ها و فعالان فرهنگی استان اصفهان تجلیل شد.
ت 7150 /6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.