به گزارش ایرنا مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی روز سه شنبه در بیست و پنجمین گردهمایی امیران، اعضا و کارکنان جماعات تبلیغ سیستان و بلوچستان با موضوع تکریم خانواده در اسلام اظهار داشت: بررسی تاریخ نشان از آن دارد که اخلاق زیبا و شایسته مهمترین علل گسترش اسلام در دنیاست و از شمشیر فقط در زمان مبارزه با متکبران، ظالمان و افراد بی خرد استفاده می شده است.
وی افزود: تنها راه موفقیت مسلمانان برگشت به اخلاق حسنه رسول مکرم اسلام(ص) است.
وی تصریح کرد: جماعات تبلیغ با انجام روشنگری نقش بسزایی در تقلیل جرائم و عمل به قانون در جامعه ایفا می کنند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان تاکید کرد: عمل به قانون مایه اتحاد، انسجام و امنیت کشور می شود و عملکرد جماعات تبلیغ در این رابطه بسیار موثر است.
مولوی اسماعیل زهی با تاکید بر نگاه تقریبی از سوی جماعات تبلیغ گفت: روح تقریب مخالف تفرقه و اختلاف است.
عضو شورای جماعات تبلیغ زاهدان نیز در این نشست بیان کرد: نخستین چیزی که در وجود انسان شکل می گیرد ارتباط با خداوند متعال است.
مولوی عبدالحمید براهویی نژاد افزود: از احکام الله تعالی مهمترین حکم نماز است و این فریضه چنان جایگاهی دارد که امام حسین(ع) و یارانشان در ظهر عاشورا با وجود مخالفت شمر به اقامه نماز ایستادند که این خود الگویی شایسته برای مسلمانان است که هیچگاه نمازشان قضا نشود.
وی ادامه داد: خاندان رسول الله(ص) با نوع عملکرد خود درس احترام و تکریم به خانواده می دهند.
وی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) بعد از الله تعالی بزرگترین شخصیت محبوب رسول الله(ص) بودند.
به گزارش ایرنا بیست و پنجمین گردهمایی امیران، اعضا و کارکنان جماعات تبلیغ سیستان و بلوچستان با موضوع تکریم خانواده در اسلام با حضور علما و روحانیون اهل سنت و مسئولان استانی در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت در زاهدان برگزار شد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.