آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در دیدار با مدیران اداره اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی افزود: اگر ترویج جامع و کامل برای وقف انجام می شد، افراد به دنبال تاسیس یک موسسه یا شخصیت حقوقی خیریه و آثار تمدنی آلوده غرب نمی رفتند.
وی اظهار کرد: تشکلها، موسسات و شخصیت های حقوقی، ماندگاری و آثار و برکات وقف را ندارند زیرا قائم به افراد و نگرشهای آنها هستند.
وی گفت: برای ترویج وقف باید کارشناسان تبلیغات، جامعه شناسان و روان شناسان برنامه ریزی کنند.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه یکی از امتیازات اسلام نسبت به دیگر مکاتب و اندیشه های اجتماعی موضوع وقف است افزود: وقف ذخیره عظیم اجتماعی و بزرگترین عامل حمل فرهنگ از نسل گذشته به نسل آینده است.
وی اظهار کرد: رسالت اصلی اوقاف، مدیریت انتقال فرهنگ از گذشته به آینده است و این کار بسیار مشکل است و نیاز به پیرایش و رسیدگی کامل دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: وقف فقط اداره کردن مال موقوفه نیست بلکه تشخیص جوهره نیت وقف و شناخت واقعیتی که واقف در مورد وقف اصرار داشته اهمیت دارد و جوهره نیت واقف هم از مقدمه نویسی وقف قابل استنباط است.
آیت الله علم الهدی گفت: محور فرهنگ ما دین است و باید بسیاری از مبانی فرهنگی را از گذشته به امروز منتقل کنیم و کار فرهنگی هم منحصر به عاشورا و ماههای محرم و صفر نیست.
وی با بیان اینکه به احکام وقف در درس خارج حوزه علمیه هم کم توجهی شده است افزود: مدیریت انتقال فرهنگی محور اصلی و قطعی جریان مدیریت در وقف است.
بیست و هفتم ماه صفر روز وقف نامگذاری شده است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7507/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.