حجت الاسلام جواد بهشتی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برنامه های عزاداری در حرم حضرت معصومه(س) از صبح روز اربعین با حضور دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) با قرائت زیارت عاشورا بعد از نماز جماعت صبح آغاز می شود.
وی افزود: همچنین در این روز حجج اسلام حسین جوشقانیان، سید حسن سعیدی و سید حسین مومنی به سخنرانی در خصوص فضایل گوهربار امام حسین(ع)، فرهنگ حسینی(ع) و انتقال پیام عاشورا و اربعین می پردازند.
مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) همچنین از قرائت دعای کمیل در این مکان مقدس توسط حاج علی مالکی نژاد مداح اهل بیت(ع) و حجت الاسلام میرشفیعی خبر داد.
وی ادامه داد: همچنین زیارت جامعه کبیره ساعت 21:30 توسط حجت الاسلام شهیدی قرائت می شود.

**سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اجتماع عزاداران حسینی(ع) در روز اربعین حسینی با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی ساعت 15:30 در این مسجد مقدس صورت می گیرد.
ابراهیم صدوقی اضافه کرد: همچنین در این مراسم در کنار مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) زیارت اربعین با حضور سوگواران حسینی(ع) قرائت می شود.
وی با بیان این که امسال برنامه های عزاداری با عنوان عهد اربعینی برگزار می شود گفت: شعار «من با امام زمان(عج) عهد سربازی می بندم» یک قرار اربعینی است که امسال به آن پرداخته شده است تا منتظران صاحب الزمان(عج) به آن اهتمام ورزند.
وی ادامه داد: برنامه های مختلف عزاداری و سخنرانی در طول ماه محرم و صفر در این مکان مقدس در حال برگزاری است تا در کنار مباحث انتظار و وظیفه منتظران به ترویج فرهنگ حسینی(ع) بپردازیم.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.