به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن حیدری شنبه شب در نشست با جمعی از فعالان فرهنگی سیریک اظهار داشت: با توجه به نقش ویژه هنر در جامعه، می توان از ظرفیت نویسندگان برای مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.
وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران در سیریک، افزود: برگزاری این جشنواره نقش مهمی در ترویج فرهنگ این خطه دارد.
حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: اگر ادبیات قوی با ظرفیت‌هایی مانند شاهنامه، بوستان و گلستان را نداشتیم فرهنگ ما مورد هجوم قرار می‌ گرفت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: هنر، زبان رسا و تأثیرگذار جامعه است که می تواند انسان ساز باشد و ماندگاری هنر در اعماق فکر و برنامه های انسان قابل انکار نیست.
حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: بدون تردید، طبع انسان به شنیدن و خواندن سرگذشت‌ها و قصه‌ها، رغبت فراوان دارد و قصه و داستان ‌گویی مهمترین وسیله و ابزار کتب آسمانی برای تبشیر و انذار بوده است.
امام جمعه سیریک اظهار داشت: قرآن کریم، اولین کتابی است که نقل داستان‌ها و سرگذشت‌های واقعی پیشینیان را در راه تربیت وارشاد مردم به‌کار گرفته و از میل و رغبت طبیعی انسان درشنیدن و خواندن سرگذشت ها، در راه هدایت آنها بهره‌برداری کرده است .
حجت الاسلام حیدری برهمکاری جدی و موثر همه دستگاه ها در برگزاری دومین جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران در سیریک تاکید کرد.
دومین جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران سه شنبه هفته جاری برابر با 28 آذرماه در سیریک برگزار می شود.
نخستین دوره این جشنواره آذرماه پارسال میان استان های هرمزگان ، خوزستان ،بوشهر ، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شد و١٢٠ نویسنده و داستان نویس در نخستین دوره این جشنواره شرکت داشتند.
شهرستان سیریک در 170 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.