سرای اهل قلم و خانه شعر و ادبیات استان همدان به مناسب آغاز هفته کتاب و کتابخوانی نشستی با حضور اصحاب فرهنگ هنر و اندیشه برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این نشست ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: جامعه‌ای که کتابخوان باشد، می‌تواند با تفکر اصولی و صحیح مسائل و مشکلات را حل کند. در چنین جامعه‌ای آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد و جامعه از سلامت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید نسلی آموزش دهیم که مسیر مطالعاتی تعریف شده‌ای داشته باشد، اظهار داشت: این مسیر مطالعاتی برای خانواده‌ها نیز باید تعریف شود و مطالعه نباید محدود به کتاب‌های درسی یا اصطلاحاً مهارتی باشد بلکه افراد باید در مسیر خواندن فرهنگی قرار گیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین از رشد ۲۳ درصدی کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: در مجموع ۱۱۰ باب کتابخانه در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۳ باب کتابخانه شهری و ۴۷ باب کتابخانه روستایی است.

در حاشیه این مراسم ضمن تجلیل از نویسندگان و شاعران استان٬ از محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری همدان به پاس تلاش‌های او در این سمت با اهدای لوح یادبودی تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.