اتابک جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع چهار هزار و 432 حلقه چاه غیرمجاز فاقد پروانه در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.
وی با اشاره به وجود خشکسالی شدید در سیستان و بلوچستان، افزود: 43 محدوده ممنوعه برداشت آبهای زیرزمینی در این استان شناسایی شده است.
وی گفت: 517 میلیون متر مکعب آب بیش از پتانسیل سفره های زیر زمینی سیستان و بلوچستان برداشت می شود.
وی تشدید بحران منابع آب زیرزمینی، تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی، حفر چاه های غیرمجاز و ناکافی بودن تخصیص اعتبارات را از جمله مشکلات پیش روی این بخش در سیستان و بلوچستان برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به انجام کار فرهنگی برای انسداد چاه های غیرمجاز در2 سال اخیر گفت: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی امسال باید 300 حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شود که تاکنون 72 حلقه پر و مسلوب المنفعه و 6 حلقه نیر پلمپ شده است.
جعفری اظهار داشت: در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف و برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی در 10 سال آینده حتی امکان تامین آب آشامیدنی را نخواهیم داشت.
وی افزود: 95 درصد منابع آب زیرزمینی سیستان و بلوچستان در بخش کشاورزی مصرف می شود.
وی تصریح کرد: از محل پر و مسلوب المنفعه چاه های غیرمجاز از سال 94 تاکنون 32 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان گفت: براساس وظیفه محوله تاکنون 235 دستگاه کنتور فهام نصب و هزار و 622 دستگاه نیز خریداری و برای نصب تحویل شرکت توزیع برق شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.