محمودرضا یزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراکز اصلاح و تربیت سیستان و بلوچستان با فعالیت مربیان قرآن کریم و استقبال خوب مراجعان در قالب دارالقرآن در بخش های آموزش مفاهیم ، قرائت و حفظ قرآن کریم مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: در همین راستا پارسال بیش از 500 نفر از محل فعالیت همین مراکز موفق به دریافت گواهینامه های حفظ قرآن کریم از اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان شدند.
وی بیان کرد: همچنین با مشارکت موسسه جامعه القرآن، اداره قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیش از 400 نفر امسال به منظور شرکت در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم و بهره مندی از مزایای آن نام نویسی کردند.
وی افزود: از مجموع افراد نام نویسی شده 455 نفر موفق به حفظ و فراگیری مفاهیم قرآنی شدند که هم اینک مشغول آماده سازی برای شرکت در آزمون سراسری هستند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز گفت: ارتباط میان دستگاههای متولی برنامه های قرآنی با مراکز اصلاح و تربیت در این استان بسیار خوب و چشمگیر است.
مرتضی کوچکی افزود: قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در میان 10 استان برتر کشور از نظر استقبال مراکز اصلاح و تربیت در برنامه های قرآنی ادارات کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی جای تقدیر و توجه دارد.
وی تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان همه سعی خود را برای حمایت از برنامه های قرآنی اداره زندان خواهد داشت چراکه درنهایت منفعت و آرامش آن نصیب جامعه خواهد شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.