حجت‌الاسلام جعفر جنتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعیین سهمیه هر استان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم، افزود: تعهدات زنجان در امر تربیت حافظان قرآنی محقق شده است.
وی ادامه داد: از زمان اجرای طرح تربیت حافظ قرآن در استان زنجان سالانه بیش از 2 هزار نفر در سطح استان مخاطب اجرای این طرح بودند که اغلب آنان در سنین نوجوانی و جوانی قرار داشتند.
حجت‌الاسلام جنتی اظهار کرد: برای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از ظرفیت بقاع متبرکه با هدف تبدیل بقاع به قطب فرهنگی استفاده شده است.
استان زنجان 133 بقعه متبرکه را در خود جای داده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در زندان‌های این استان خبر داد و افزود: این طرح به منظور ترویج بیش از پیش فرهنگ غنی قرآنی و نیز اشاعه معنویت در بین اقشار آسیب دیده جامعه و راستی آزمایی تربیت حافظان قرآن اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان طبق تفاهم‌نامه منعقده با سازمان و دستگاه های اجرایی مختلف برنامه‌ها و طرح‌های مختلف قرآنی را با هدف گسترش و تشویق مردم به فعالیت‌های قرآنی اجرا می‌کند و استقبال مخاطبان از این طرح ها نیز مطلوب بوده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.