به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی روز دوشنبه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه با اداره کل زندان های البرز افزود: این تفاهم نامه برای تبلیغ و نشر معارف اسلامی و قرآنی در سطح جامعه و نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) مبنی بر تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن تفاهم نامه فوق منعقد شد.
وی اظهار داشت: همچنین ارتقای امور فرهنگی قرآنی در زندان های کشور خاصه نشر و ترویج فرهنگ مقدس قرآن کریم و بهره گیری از ظرفیت های قانونی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و قرآنی کشور و سازمان اوقاف و امور خیریه از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
وی ادامه داد: همکاری و مشارکت 2 دستگاه به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی خاصه اجرای طرح های تخصصی حفظ موضوعی و تربیتی قرآن کریم با هدف بازگشت سعادتمندانه بزهکاران به آغوش جامعه است.
صالحی بیان داشت: تعهدات طرفین در قالب تفاهم نامه ارائه شد و مقرر شد کارگروهی مشترک متشکل از کارشناسان فرهنگی زندان ها و اوقاف تشکیل شود و دبیرخانه کارگروه به عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه شود.

** کتاب های حفظ موضوعی به زندان های البرز اهداء می شود
بر اساس انعقاد تفاهم نامه فی ما بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، کتاب های حفظ موضوعی به زندان های این استان اهداء می شود.
حجت الاسلام اشرفی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان این خبر اظهار داشت: اداره کل اوقاف متعهد شده تا در زمینه برگزاری محافل انس با قرآن کریم و دعوت از قاریان ممتاز کشوری و استانی با هدف جذب زندانیان به امور قرآنی با سازمان زندانها همکاری کند.
وی بیان داشت: تامین مربیان قرآنی جهت تقویت کلاس های حفظ در زندان و پرداخت حق الزحمه از دیگر تعهدات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز است.
وی یادآور شد: هماهنگی در جهت استفاده از ظرفیت مبلغین، تامین جوایز نفرات برتر و برگزیده دوره های حفظ قرآن کریم، اعطای گواهینامه پایان دوره آموزشی حفظ قرآن با امضای طرفین و همکاری در استفاده از فضاهای معنوی امامزادگان جهت اجرای اردوها و همایش ها از تعهدات اداره کل اوقاف در اجرای این تفاهم نامه است.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.