دکتر سیروس ریسبافت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خطای پزشکی جراح پاکستانی از حدود 10 سال پیش منجر به محدودیت حرکتی در فک دختر 20 ساله که در آن زمان 10 سال داشت، شده بود.
وی افزود: این بیمار با شکایت از ناتوانی در باز کردن کامل دهان برای درمان مراجعه کرد که پزشک معالج در معاینه خود چسبندگی استخوانی مفاصل دهان در سمت راست فک پایین را تشخیص داد.
پزشک درمانگر این بیمار تصریح کرد: مفصل سمت راست فک این بیمار ایرانی که در سن 10 سالگی برای مداوا به کشور پاکستان عزیمت کرده و در آن کشور تحت عمل جراحی قرار گرفته است در ناحیه بالای مفصل و در محلی اشتباه، استخوان جمجمه برداشته و سوراخ شده و به دلیل بازسازی نکردن ناحیه برداشته شده پرده مغز به پوست سر چسبیده بود.
ریسبافت با اشاره به اینکه بیمار در بخش جراحی فک و صورت بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان بستری شد افزود: بیهوشی این بیمار با توجه به درگیری پرده مغز، با حساسیت و روشی متفاوت انجام شد.
وی ادامه داد: پس از انجام عمل جراحی و تصحیح عملکرد فک پائین، متخصصان مغز و اعصاب بیمارستان اقدام به پیوند پرده مغز بیمار کردند.
وی گفت: عمل جراحی موفقیت آمیز انجام شد و بیمار اکنون در وضعیت طبیعی و در آستانه ترخیص است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.