به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران سیستان وبلوچستان در دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی چابهار اظهار داشت: چابهار با بحران زیادی نظیر بی آبی، حاشیه نشینی و خشکسالی رو به رو و نیازمند توجه ویژه و اختصاص اعتبارات لازم است.
وی افزود: در هیچ نقطه ای از کشور 90 درصد روستاهای آن با تانکر آبرسانی سیار نمی شوند و مردم اینقدر با مشکلات مواجه نیستند.
وی بیان کرد: بیش از 40 تا 50 هزار نفر از جمعیت روستایی و شهرهای همجوار برای فرار از خشکسالی و بی آبی به حاشیه شهر چابهار پناه برده اند و با مشکلات بی آبی و بی برقی مواجه هستند.
فرماندار چابهار از رئیس ستاد مدیریت بحران حل مشکلات مردم این شهرستان را خواستار شد و افزود: با وجودی که چابهار در ساحل آب های اقیانوسی قرار دارد اما مردم با کمبود آب رو به رو هستند و خشکسالی کشاورزی مردم را از بین برده است.
درویشی خواستار رها سازی آب سد زیردان در بالادست روستاهای پلان و پیرسهراب شد و گفت: این سد بیش از 10 سال قبل افتتاح شده و هنوز شبکه پایین دست آن اجرا نشده و آب ذخیره شده در پشت این سد بدون استفاده در حال تبخیر است.
وی تصریح کرد: شهر بیش از 120 هزار نفری چابهار نیز آب بصورت شبانه روزی ندارد و مردم سالهاست با مشکلات شدید بی آبی رو به رو هستند.
به گزارش ایرنا، نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور برای شرکت در کارگاه آموزشی، تمرینی، شورای هماهنگی مدیریت بحران و بهره برداری از هشت دستگاه تانکر اهدایی دفتر مقام معظم رهبری برای آبرسانی به روستاهای چابهار سفر کرده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.