به گزارش ایرنا ، مسعود امامی یگانه روز جمعه در همایش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال افزود: علاوه بر کمک های نقدی و غیرنقدی ارسال شده به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از سوی مردم این استان بسیاری از نیروهای امدادی و اعضای مدیریت بحران استان در ساعات اولیه وقوع حادثه در کرمانشاه حضور یافته و به آسیب دیدگان زلزله کمک کردند.
وی گفت: بنیاد مسکن استان اردبیل به عنوان استان معین زلزله استان کرمانشاه وظیفه بازسازی و احداث 2 هزار و 700 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده این استان را بعهده دارد.
امامی یگانه با بیان اینکه وقوع زمین لرزه های مختلف در کشور و استان اردبیل با توجه به وقوع 34 حادثه طبیعی از 43 حادثه طبیعی شناخته شده در جهان دور از انتظار نیست تشریح کرد: آموزش همگانی برای رویارویی با این حادثه طبیعی همراه با اجرای قوانین مربوط به نظارت بر استحکام بنای ساختمان ها از راهکارهای مهم در کاهش آسیب های وارده از جانب این رخداد طبیعی در استان اردبیل است.
او اظهارامیدواری کرد دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در این جهت تلاش کنند.
وی به بلاتکلیفی قانون جامع مدیریت بحران در کشور اشاره کرد و گفت: انتظار از نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس کمک به تصویب این قانون در راستای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به آسیب دیدگان از حوادث طبیعی و جبران بخش از خسارت وارده به مردم از محل اعتبارات ماده های 10 و 12 مربوط به حوادث غیر مترقبه کشور است.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه امسال 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 10 حوادث به جبران خسارت وارده از جانب حوادث طبیعی به مناطق مختلف کشور تخصیص یافته ولی بیش از 2 سال است که ریالی اعتبار از محل اعتبارات ماده 10 به این استان منظور نشده است.
اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.