مهرداد جهاندیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص 1.5 میلیارد دلار (یک و نیم میلیارد دلار) تسهیلات حمایتی برای رونق اشتغال در روستاهای کشور و ابلاغ آن از سوی دولت به استان ها، سیستان و بلوچستان با 5.46 دهم درصد معادل 600 میلیارد تومان بالاترین سهم را از این تسهیلات به خود اختصاص داده است.
وی افزود: فرایند پرداخت این تسهیلات کم بهره، بزودی پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی این طرح به استان ها توسط بانک های عامل آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به طرح های دولت برای رونق اشتغال در سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور گفت: تاکنون در اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی که یکی از طرح های بسته اشتغال فراگیر به شمار می رود، حدود 220 قرارداد بین کارورزان و واحدهای پذیرنده سطح استان منعقد شده است.
وی با تاکید بر اینکه حفظ فرصت های شغلی موجود در کنار ایجاد اشتغال جدید از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون از ریزش 860 فرصت شغلی در استان جلوگیری شده است.
وی گفت: مجموعه دستگاههای این وزارتخانه با ارائه گسترده ترین خدمات در حوزه های درمانی، توانبخشی، مالی، حرفه آموزی، بیمه ای و کارآفرینی و اشتغالزایی به طور جد و با تمام قوا در مسیر توسعه استان همیار و همگام همه دستگاهها خواهند بود.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.