حسین امیری خامکانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ارائه لایحه بودجه سال 97 توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود : از جمله نقاط قوت این لایحه ایجاد اشتغال است.
وی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 97 در بخش های سلامت، کاهش فقر مطلق، کمک به اشتغال پیش بینی خوبی صورت گرفته که این لایحه را متفاوت از بودجه سال های گذشته کرده است.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در هر خانه ای تعدادی بیکار وجود دارد لذا اگر این افراد مشغول بکار شوند مشکل اصلی خانوارها و جوانان رفع می شود.
وی افزود: در لایحه بودجه تبصره 18 وجود دارد که منجر به افزایش قیمت ها می شود و تبصره 14 این لایحه منجر به کاهش تعداد افراد یارانه بگیر در کشور خواهد شد.
نماینده مردم در خانه ملت اظهار کرد: رویکرد کاهش هزینه‌ ها ،حرکت به سمت بودجه‌ ریزی عملیاتی و مدیریت هزینه‌ های کلان کشور در این لایحه مدنظر قرار دارد و به هدفمندکردن واقعی یارانه‌ ها توجه ویژه شده است.
امیری گفت: در لایحه بودجه 97 خالص وجوه ناشی از هدفمندسازی یارانه ها 370 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده در حالی که این رقم در سال جاری 480 هزار میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه به اشتغالزایی در این لایحه توجه ویژه شده است افزود : ایجاد 980 هزار فرصت شغلی پایدار و مولد برای جوانان و به وِیژه دانش آموختگان دانشگاهی در آن برنامه ریزی شده است.
لایحه بودجه سال 97 که از سوی دولت تهیه شده است، 19 آذر ماه جاری از سوی رییس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.