عبدالحکیم شاهمیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی که از ساعت 2 و 40 دقیقه بامداد امروز حد فاصل روستاهای کوپک و کوشکوک دهستان ناهوک آغاز شده بود پس از پنج ساعت با تلاش مردم محلی و آتش نشانان مهار شد.
وی افزود: اگرچه علت این حادثه تاکنون مشخص نشده اما وزش باد شدید و انباشت ضایعات پای نخیلات خرما سبب گسترش آتش سوزی شده است.
وی بیان کرد: هم اینک سه دستگاه ماشین آتش نشانی در شهر جالق وجود دارد که با توجه به وسعت منطقه و حجم آتش سوزی های گسترده جوابگوی این بخش نیست.
وی تاکید کرد: انتظار ما از جهاد کشاورزی این است تا با بازگشایی معابر در باغات و همچنین جمع آوری ضایعات نخیلات در جلوگیری از آتش سوزی نقش موثری ایفا کند.
بخشدار جالق گفت: این بخش با دارا بودن آب و هوای مناسب یکی از قطب های مهم کشاورزی شهرستان سراوان است.
شاهمیری اظهار داشت: علت بیشتر آتش سوزی ها در منطقه نبود راه دسترسی میان مزارع و هرس و جمع آوری نشدن ضایعات نخیلات است بر این اساس از مردم منطقه تقاضا داریم با جمع آوری به موقع ضایعات خرما و انتقال آنها از سطح باغ ها و بیمه کردن محصولات کشاورزی خود احتمال بروز خسارات را به حداقل برسانند.
به گزارش ایرنا بخش جالق با دارا بودن 2 دهستان کله گان و ناهوک و یک شهر یکی از مناطق مهم عمده کشاورزی در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان به شمار می رود و هم مرز با کشور پاکستان است.
شهرستان سراوان دارای سه بخش جالق، مرکزی و بم پشت در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است .
7336 **3213 خبرنگار: احسان بختیاری ** انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.