محمد جهانتیغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این توافق نامه در راستای توانمندسازی سربازان وظیفه و با هدف ایجاد زمینه اشتغال آنان پس از پایان خدمت سربازی، کمک به رفع نیازهای نیروهای مسلح به نیروهای ماهر در عرصه های مختلف با تحقق منویات رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی و ایجاد تنوع برای سربازان در طول دوران خدمت امضا شده است.
وی ادامه داد: در این توافق نامه سهمیه سیستان و بلوچستان 6 هزار و 130 نفر است که در 2 بخش شرکت در دوره های آموزشی و بررسی صلاحیت های حرفه ای سربازان در یگان های مربوط به ارتش، سپاه و نیروی انتظامی اجرایی خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به مشوق های در نظر گرفته شده برای این طرح اظهار داشت: سربازانی که دوره های مهارتی ارائه شده را با موفقیت پشت سر بگذارند از طریق وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی تسهیلات اشتغال دریافت خواهند کرد.
جهانتیغی ادامه داد: همچنین برای کسانی که قبل از دوره خدمت سربازی در دوره های مهارتی شرکت و گواهینامه مهارتی را دریافت کرده اند نیز متناسب با آئین نامه ای که به زودی اعلام خواهد شد از طول خدمت آنان کاسته می شود.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.