به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز شنبه در جمع مردم ولایتمدار سیستان با حضور رئیس جمهوری اظهار داشت: این منطقه به عنوان موزه تاریخ و دروازه تمدن ایران اسلامی تلقی می شود که شهر سوخته گواهی بر این ادعاست.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نظام اسلامی و دولت خدمات فراوانی به کشور و این منطقه ارائه کرده اند اما عقب ماندگی تاریخی آن ایجاب می کند توجه بیشتری به این منطقه شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: گاز رسانی به این استان در حال انجام است اما این طرح باید به گونه ای انجام شود که بتوان از این نعمت در صنایع مختلف استان استفاده کرد.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اتصال راه آهن سیستان و بلوچستان به خط سراسری برای تسهیل نقل و انتقال کالا و افراد امری ضروری است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توجه به بازارچه های مرزی این منطقه امری ضروری است زیرا با توجه به درآمد خوب این بازارچه ها سود چندانی به جیب مردم منطقه نمی رود.
آیت الله سلیمانی بیان کرد: دولت توانست طرح منطقه آزاد سیستان را مطرح کند و اینک باید مجلس برای تحقق آن تلاش کند و اگر این امر از عهده مجلس فراتر است باید از طریق نهادهای بالاتر پیگیری شود.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سیستان رکن مهم نظام بوده و در انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی داشته است.
به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در نخستین سفر استانی خود در دولت دوازدهم امروز /شنبه/ وارد منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان شدند.
رئیس جمهوری در سفر 2 روزه خود برای شرکت در نشست ها و افتتاح پروژه های مختلف به زاهدان و چابهار می رود.
7311**3042 خبرنگار: اسماعیل مرادقلی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.