به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی پس از انداختن رای خود در صندوق های مستقر در شعبه مدرسه شهید بهشتی زاهدان، از عموم مردم شیعه و سنی استان دعوت کرد تا در این انتخابات حضوری گسترده و با شکوه داشته باشند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: مردم این استان به عنوان الگوی وحدت با پیروی از ولایت فقیه و رهبر و مقتدای خویش همچون گذشته با حضور حداکثری در این انتخابات دشمنان را مایوس و دوستان نظام اسلامی را خوشحال می کنند.
عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: انتخاب مردم بر اساس تخصص، توانمندی، مهارت و کارآمدی نامزدها زمینه ساز تحول در زیرساخت ‌های شهر و روستا خواهد بود.
امام جمعه زاهدان انتخابات را یکی از حقوق الهی دانست و افزود: مردم با استفاده از این حقوق سرنوشت خود را رقم می زنند به همین سبب بایستی با دقت، درایت و بصیرت کامل نامزدهای مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را بدون هیچ حب و بغض شخصی و تنها برمبنای مصلحت کشور و استان برگزینند.
به گزارش ایرنا، پیش از این علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز رای خود را در صندوق های اخذ رای انداختند.
رای گیری برای این 2 انتخابات همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه 29 اردیبهشت در سیستان و بلوچستان آغاز شد.
*** حضور پرشور مردم سیستان و بلوچستان در شعب اخذ رای چشمگیر است
حضور پرشور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به ویژه جوانان و سالخوردگان از آغازین دقایق انتخابات 29 اردیبهشت در شعب اخذ رای بسیار چشمگیر است و نشان از همراهی همیشگی ملت ایران در صحنه های مختلف حمایت از نظام جمهوری اسلامی دارد.
معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از حضور پرشور ملت ایران در پای صندوق های اخذ رای از مردم تقاضا کرد در صورت فراهم بودن شرایط در همین ساعات اولیه برای رای دادن به محل های تعیین شده مراجعه کنند در غیر این صورت بعد از ظهر و شب شاهد ازدیاد جمعیت در شعب خواهیم بود.
محمد سرایانی گفت: مدت اخذ رای برای هر 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هشت صبح تا 18 بعد از ظهر پیش بینی شده و به تشخیص وزیر کشور این زمان قابل تمدید است.
وی به مردم توصیه کرد حتما شناسنامه و شماره ملی خود را برای رای دادن در شعب همراه داشته باشند.
معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری انتخابات شوراهای شهر در سه شهر زابل، ایرانشهر و چابهار به صورت تمام الکترونیک در حال انجام است.
سرایانی گفت: بر اساس آمار نهایی 17 هزار و 216 نامزد از مجموع 18 هزار و 423 نامزد نام نویسی شده تا کنون در استان در عرصه رقابت های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده اند.
وی اظهار داشت: 504 نامزد در حوزه انتخابات شوراهای شهری و 479 نفر در حوزه روستایی سیستان و بلوچستان در مجموع 983 نامزد انصراف خود را از ادامه رقابت انتخاباتی اعلام کردند.
وی بیان کرد: یک میلیون و 608 هزار و 842 نفر از مجموع جمعیت 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفری استان معادل 58 درصد واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات هستند.
معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 2 هزار و 221 شعبه ثابت و سیار در مناطق شهری و روستایی استان کار جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند.
وی افزود: 2 میلیون تعرفه رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و 2 میلیون تعرفه برگ رای برای انتخابات ریاست جمهوری این دوره در اختیار سیستان و بلوچستان قرار گرفته که همگی بین 19 شهرستان استان توزیع شده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.