به گزارش ایرنا رئیس جمهوری در آیین افتتاح این طرح ها در سرسرای هلال احمر زاهدان گفت: به همه دست اندرکاران بخش کشاورزی که عمده بار در این بخش بر دوش مردم است و به تمام فعالان این عرصه سلام عرض کرده و دست همه کشاورزان را می بوسیم که در زمینه خود کفایی امنیت غذایی فعالیت می کنند.
دکتر حسن روحانی افزود: سیستان و بلوچستان استعداد خوبی در کشاورزی و دامپروری دارد و استفاده از آب شیرین کن خورشیدی تحول بسیار خوبی است که باید در این استان آن را ادامه دهیم.
وی افزود: از اجرای طرح ١٤٦ هزار هکتاری در سیستان و بلوچستان بسیار خوشحالیم که فاز اول آن شامل ١٠ هزار هکتار هنوز برق رسانی کامل نشده و تا چند ماه دیگر تکمیل می شود و بقیه ادامه پیدا کند.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در این آیین گفت: امروز 142 طرح سامانه آبیاری تحت فشار استان در سطح چهار هزار و 79 هکتار، پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت 240 هزار قطعه، 19 واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 513 هزار قطعه و طرح پرورش مرغ مادر با ظرفیت 50 هزار قطعه به بهره برداری رسید.
محمود حجتی افزود: همچنین ساماندهی مالکیت اراضی کشاورزی در دشت سیستان از طرح های امروز دولت است که پس از 80 سال با تهیه عکس و نقشه کاداستر 200 هزار هکتار از زمین های منطقه تاکنون برای 560 نفر از مالکان به مساحت هزار و 100 هکتار سند تک برگی صادر شده است.
وی گفت: همچنین عملیات ساخت بزرگترین مجتمع زنجیره ای پرورش شترمرغ در چابهار با تولید 24هزار قطعه با اعتبار 770 میلیارد ریال، عملیات اجرایی طرح بزرگ گلخانه ای در چابهار به مساحت هزار هکتار و اعتبار هزار میلیون دلار و عملیات اجرایی کارخانه جوجه کشی در خاش با ظرفیت یک میلیون عدد تخم مرغ در هر دوره با اعتبار 60 میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان آغاز شد.
به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در نخستین سفر استانی خود در دولت دوازدهم امروز /شنبه/ وارد منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان شدند.
رئیس جمهوری در سفر 2 روزه خود برای شرکت در نشست ها و افتتاح پروژه های مختلف علاوه بر زاهدان، فردا به چابهار می رود.
در این سفر وزرای مختلف از جمله نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان بهزیستی و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دکتر روحانی را همراهی می کنند.
7316**3042**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.