به گزارش ایرنا برای بهره برداری یا آغاز عملیات این 30 طرح 8 هزار و 862 میلیارد ریال و 390 میلیون دلار اختصاص یافته است.
دکتر حسن روحانی روز شنبه در جریان سفر به سیستان وبلوچستان و در حاشیه دیدار با برگزیدگان استان به صورت ویدئو کنفرانس 25 طرح را افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی 5 طرح دیگر را صادر کرد.
طرح های زیربنایی و اقتصادی افتتاح شده در حوزه‌های نفت، بهداشت و درمان، کشاورزی، فناوری اطلاعات، نیرو و رفاه اجتماعی است.
رئیس جمهوری در این ارتباط مستقیم دستور افتتاح طرح‌های برق‌رسانی به 155 روستا، سازه آبگیر طرح آب‌رسانی به شهرهای سیستان، فاز دوم طرح آب‌شیرین کن چابهار و کنارک و افتتاح کلینیک ویژه عدالت، بخش آی‌سی‌یو بیمارستان خاتم‌الانبیا، گشایش مرکز خدمات جامع سلامت شهری،ساماندهی مالکیت اراضی کشاورزی در دشت سیستان، افتتاح 19 واحد پرورش مرغ گوشتی و 142 طرح سامانه آبیاری تحت فشار، افتتاح باقیمانده قطعه یک باند دوم بزرگراه زاهدان بم، افتتاح بزرگراه ایرانشهر و راه های روستایی ازجمله طرح‌های زیربنایی بود که درحوزه‌های نیرو، کشاورزی، بهداشت ودرمان و راه وشهرسازی را صادر کرد.
با دستور دکتر روحانی همچنین عملیات اجرایی طرح فشرده‌سازی گاز طبیعی برای تأمین نیروگاه گازی و عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع زنجیره‌ای پرورش شترمرغ و طرح‌های بزرگ گلخانه‌ای آغاز شد.
پیش از افتتاح طرح های مذکور، وزیران نیرو، جهادکشاورزی، بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و مسوولانی از وزارت راه وشهرسازی، نفت و حوزه های مربوطه گزارشی از محل طرح ها به رئیس جمهوری ارایه کردند.
وزیر نیرو در آیین افتتاح طرح های این وزارتخانه گفت: این طرح ها شامل پست 230 کیلو وات دلگان، برق رسانی به 155 روستای بدون برق سیستان و بلوچستان، سازه آبگیر طرح برق رسانی به شهرستان های سیستان و فاز دوم طرح آب شیرین کن چابهار و کنارک است.
رضا اردکانیان افزود: هزار و 361 میلیارد ریال اعتبار کل این چهار طرح بخش نیرو در سیستان و بلوچستان است.
به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و هیات همراه در نخستین سفر استانی خود در دولت دوازدهم امروز /شنبه/ وارد منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان شدند.
رئیس جمهوری در سفر 2 روزه خود برای شرکت در نشست ها و افتتاح طرح های مختلف علاوه بر زاهدان، فردا به چابهار می رود.
در این سفر وزیران از جمله نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و ارتباطات درکنار رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس بهزیستی و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دکتر روحانی را همراهی می کنند.
7316**3213**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.