حجت الاسلام علی اکبر کیخا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استکبار جهانی سعی دارد با از بین بردن محور مقاومت به اهداف شوم استکباری خود برسد.
وی بیان کرد: استکبار جهانی در طول تاریخ ملت ها و امت های زیادی را از بین برد تا بتواند بر جهان سلطه پیدا کند.
وی افزود: داعش که زاییده آمریکا بود در چند سال اخیر ضربات بسیار زیادی بر پیکره اسلام و منطقه خاورمیانه وارد کرد.
وی تصریح کرد: آمریکا به طور رسمی بارها اعلام کرد که داعش را خودشان به وجود آورده اند.
امام جمعه زابل گفت: استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش بودند تا داعش را در تمام خاورمیانه پراکنده کنند.
حجت الاسلام کیخا اظهار داشت: در نامه ای که سردار سرافراز سرلشکر سلیمانی به رهبر معظم انقلاب نوشت به طور خیلی مختصر و مفید تاریخچه ای از ضربات داعش پلید بر اسلام مقدس را بیان کرد.
وی بیان کرد: داعش و گروههای تکفیری از لحاظ امنیتی شهرها و روستاهای فراوانی را در کشورهای عراق و سوریه ویران کردند.
وی ادامه داد: گروههای تکفیری کودک کشی و نسل کشی را در این کشورها به راه انداختند که انسان را مات و مبهوت می کند.
امام جمعه زابل گفت: داعش چهره خشنی از اسلام در جهان نشان داد که یکی از برنامه ها و اهداف تشکیل داعش توسط آمریکا این بود تا جلوی نشر اسلام را بگیرند.
حجت الاسلام کیخا اظهار داشت: خیلی از مردم کشورهای اروپایی و آمریکا به سمت اسلام سوق پیدا کرده بودند بنابراین استکبار جهانی درصدد برآمد تا چهره ای خشن از اسلام در جهان نشان دهد تا از این طریق از نشر این دین الهی جلوگیری کند.
وی ادامه داد: استکبار جهانی با به وجود آوردن داعش تا حدودی توانست چهره ی رحمانی اسلام را خشن جلوه دهد.
وی بیان کرد: داعش علاوه بر نابود کردن زیرساخت های عراق و سوریه ذخایر ملی این کشورها را نیز به غارت برد و منطقه خاورمیانه را ناامن جلوه می داد.
وی تصریح کرد: گروههای تکفیری آثار منفی روحی و روانی زیادی برای همه بشریت به وجود آوردند.
امام جمعه زابل گفت: جنایت هایی که گروههای تکفیری و داعش در کشورهای اسلامی انجام دادند کمتر در تاریخ ثبت شده است.
حجت الاسلام کیخا اظهار داشت: از بیداری و بصیرت مردم عراق و سوریه به ویژه حمایت های جمهوری اسلامی و ملت بصیر ایران اسلامی در نابودی داعش قدردانی می کنیم.
وی ادامه داد: جا دارد از شهدای مدافع حرم که با زیبایی و بصیرت کامل به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفتند و در صحنه نبرد حق علیه باطل با جان و دل حاضر شدند یادکنیم.
وی تصریح کرد: اگر مقاومت گروههای الحشد الشعبی، نیروهای مردمی عراق و سوریه، مدافعان حرم و لشکر فاطمیون نبود چه نوامیسی هتک حرمت می شدند.
وی بیان کرد: اگر گروههای مردمی در مقابل داعش نمی ایستادند علاوه بر از بین رفتن مرزها و کیان کشورهایشان عزت و شرفشان نیز خدشه دار می شد.
امام جمعه زابل گفت: آیندگان به زیبایی و با افتخار تاریخ مبارزات مردم عراق و سوریه و ایران را با داعش مطالعه خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، گروه تکفیری و تروریستی که خود را دولت اسلامی شام و عراق می خواند، بدترین جنایت های تاریخ معاصر را در کشتار مردم بی دفاع رقم زد که پس از سالها با تلاش و مجاهدات رزمندگان جبهه مقاومت، آخرین پایگاه متمرکز آنان در بوکمال سوریه، این گروه تکفیری برچیده شد.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.