به گزارش ایرنا علی اصغر جمشیدنژاد روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی سیستان و بلوچستان در تالار اشراق زاهدان اظهار داشت: کتاب بهترین سرمایه برای پیوند دادن گذشته و آینده محسوب می شود که مورد بی مهری قرار گرفته است.
وی افزود: چاره اندیشی برای رفع نواقص در کاهش علاقه مندی مردم به کتاب و کتابخوانی جزو اولویت های دستگاههای دست اندرکار در عرصه فرهنگ است.
وی گفت: 33 انتشاراتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که با توجه به تعداد شهرستان ها و وسعت استان افزایش آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مجوز برای ایجاد 72 باب کتاب فروشی در استان داده شده که از این تعداد فقط حدود 37 کتاب فروشی فعال است.
جمشیدنژاد افزود: سه میلیارد ریال در سه سال گذشته بن کتاب به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این آیین گفت: 2 پروژه ساخت کتاب شهر با تخصیص سه میلیارد ریال تسهیلات در زاهدان و 400 میلیون ریال در چابهار از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شده است.
حسین مسگرانی افزود: با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به غیر از زاهدان سه نمایشگاه کتاب با توزیع بن تا پایان امسال در شهرستان های زابل، ایرانشهر و چابهار برگزار می شود.
وی توجه به کتاب و کتابخوانی را از اولویت های توسعه فرهنگ عمومی دانست و گفت: هم اینک حدود 43 ناشر در سیستان و بولچستان فعالیت می کنند که نسبت به گذشته تعداد آنان افزایش قابل توجه ای یافته است.
مریم خلیلی جهانتیغ استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این آیین بیان کرد: بسیاری از مدرک های تحصیلی در کشور کپی است و وجود کتاب های نفیس در ویترین به عنوان کلاس برای افراد تلقی می شود.
وی افزود: جهت دار کردن محتوای کتاب ها به سمت و سوی خاص، توجه نداشت به نیاز مردم، گرانی سرسام آور کتاب، پایین بودن کیفیت کتاب و ترجمه ضعیف، تکراری بودن بسیاری از مباحث و وجود سرگرمی های کاذب و جذابیت های دنیای مجازی از مهمترین آسیب های موجود در موضوع کتابخوانی در جامعه است.
به گزارش ایرنا از دیوان حامد به نویسندگی علی اکبری و مجموعه نوحه های سیستانی گردآوری شده توسط ناصر نهتانی در پایان این آیین رونمایی و از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان تجلیل شد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.