به گزارش ایرنا حسین مسگرانی به اتفاق معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان به مناسبت روز قلم و هفته کتاب و کتابخوانی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان با خبرنگاران و کارکنان این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.
وی اظهار داشت: تلاش داریم با برگزاری جشنواره مطبوعات شرق کشور تا جایی که امکان دارد ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای سیستان و بلوچستان را معرفی کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دعوت از فعالان مطبوعات و رسانه های سایر استان ها و کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان و عمان برای این جشنواره برنامه ریزی شده است.
مسگرانی افزود: همچنین جشنواره مطبوعات سیستان و بلوچستان نیز در کنار جشنواره مطبوعات شرق کشور برگزار می شود.
وی اظهار داشت: جامعه کتابخوان همواره بیدار و هوشیار است و هرگز تحت تسلط کشورهای استکباری قرار نمی گیرد.
وی گفت: همواره در استان پهناور سیستان و بلوچستان با بیش از 100 هزار دانشجو استقبال از نمایشگاههای کتاب بسیار خوب است بر این اساس تلاش داریم چند نمایشگاه کتاب با کیفیت بالا علاوه بر نمایشگاه کتاب زاهدان در شهرستان های دیگر استان برگزار شود.
وی نبود کتاب فروشی و کتابخانه مناسب را از جمله مشکلات حوزه فرهنگ سیستان و بلوچستان برشمرد و بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد برای تجهیز و توسعه کتاب فروشی ها تسهیلات بسیار خوبی پرداخت می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلات پرداختی برای خرید کتاب، تجهیز کتاب فروشی ها و ایجاد کتابخانه جامع مجهز نقش مهمی در افزایش میزان مطالعه در استان دارد.
رئیس خبرگزاری ایرنا مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: آن گونه که شایسته استان است در زمینه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سوی دستگاههای دست اندرکار اقدامات لازم انجام نشده است.
حیدر سرایانی افزود: توسعه فرهنگ عمومی می طلبد تمام دستگاههای فرهنگی با همکاری هم برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سیستان و بلوچستان و ایجاد کتابخانه های مجهز تلاش کنند.
وی اظهار داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی آمادگی لازم برای همکاری در ایجاد کتابخانه تخصصی رسانه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را دارد.
به گزارش ایرنا 20 تا 26 آبان به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.